Browsing by Person hoef

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  

Showing results 17 to 28 of 28 < previous 
Issue DateTitleInvolved Person(s)
2019Das Projekt "Literacy for Entrepreneurship" : eine korpusbasierte Studie zur Ermittlung des Sprachförderbedarfs im Kontext von KleinstunternehmensgründungenHoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Liste Lamas, Elsa
Sep-2014Promoting and assessing writing in vocational education and training schools : results from an intervention studyKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim; Kruse, Otto
Feb-2014Promoting general writing competence in vocational education and training schools : connecting L1 and L2 approaches in process oriented writingKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim; Kruse, Otto; Dieterich, Sebastian
26-Aug-2023Scenario-based literacy education : effects of integrated reading and writing tasks on text qualityGautschi, Curtis; Madlener-Charpentier, Karin; Hoefele, Joachim; Liste Lamas, Elsa; Konstantinidou, Liana
2014Das Schreiben prozessorientiert unterrichten, aber produktorientiert testen? : Widersprüche zwischen sprachdidaktischen Konzepten und realen TestsituationenKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Dieterich, Sebastian; Hoefele, Joachim; Kruse, Otto
2019Szenariobasierte Lese- und Schreibförderung in der beruflichen BildungOpacic, Aleksandra; Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana
2012Tabakprävention via Kurse Deutsch als FremdspracheHoefele, Joachim; Konstantinidou, Liana Triantafyllia
Jul-2016Text quality assessment in different contextsKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim
Mar-2021The potential of learner corpora for a need-oriented teaching of writingListe Lamas, Elsa; Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; König, Stefan; Lukas, Sarah, et al
Aug-2015What makes students in vocational education and training schools better writers? : results from an intervention studyKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim
2021Wie es um die Schreibkompetenzen Berufslernender stehtHoefele, Joachim; Madlener-Charpentier, Karin
2017Zweitsprachendidaktische Konzepte in der Förderung der allgemeinen Schreibkompetenz an BerufsfachschulenHoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Weber, Chantal