Browsing by Person kons

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  

Showing results 36 to 55 of 57 < previous   next >
Issue DateTitleInvolved Person(s)
Aug-2021Mobility or migration? Linguistic participation or integration? : a novel curriculum in Applied LinguisticsKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Stadler Gamsa, Ursula
Dec-2020Neue Inhalte und Perspektiven in der Ausbildung von DaF/DaZ-Lehrpersonen : Kompetenzen für die berufsspezifische Sprachförderung und das digitale LehrenKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Stadler Gamsa, Ursula; Winkler, Oliver
Jun-2021Pragmatics of writing : from the development and teaching to automated assessment of pragmatic competenceKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Perrin, Daniel
2019Das Projekt "Literacy for Entrepreneurship" : eine korpusbasierte Studie zur Ermittlung des Sprachförderbedarfs im Kontext von KleinstunternehmensgründungenHoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Liste Lamas, Elsa
Sep-2014Promoting and assessing writing in vocational education and training schools : results from an intervention studyKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim; Kruse, Otto
Feb-2014Promoting general writing competence in vocational education and training schools : connecting L1 and L2 approaches in process oriented writingKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim; Kruse, Otto; Dieterich, Sebastian
6-Sep-2019Rethinking intercultural competence in foreign and second language classroomsOpacic, Aleksandra; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Hohenstein, Christiane
2021Rethinking intercultural competence in foreign and second language classrooms for adult migrant learnersHohenstein, Christiane; Konstantinidou, Liana; Opacic, Aleksandra
2014Das Schreiben prozessorientiert unterrichten, aber produktorientiert testen? : Widersprüche zwischen sprachdidaktischen Konzepten und realen TestsituationenKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Dieterich, Sebastian; Hoefele, Joachim; Kruse, Otto
2019Schreibförderdiagnostik in der beruflichen Bildung – zwischen angewandter Linguistik und SchreibdidaktikListe Lamas, Elsa; Opacic, Aleksandra; Konstantinidou, Triantafyllia Liana
19-Aug-2022Schriftbasiertes Handeln : Förderung der Schreibkompetenz in der Fremd- und Zweitsprache DeutschKonstantinidou, Liana
2020Sprachbedarf und berufsspezifische Sprachförderung in der PflegeKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Opacic, Aleksandra
16-Dec-2020Sprachliche Integration in der Schweiz : Akteure, Praktiken und ForschungsfelderKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Liste Lamas, Elsa
Mar-2021Szenariobasierte berufsspezifische Sprachförderung in der Pflege : Professional LiteracyKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Gubler, Lisa
2019Szenariobasierte Lese- und Schreibförderung in der beruflichen BildungOpacic, Aleksandra; Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana
31-Jul-2021Szenariobasierte Lese-Schreib-Förderung in der beruflichen BildungHoefele, Joachim; Konstantinidou, Liana; Opacic, Aleksandra
2012Tabakprävention via Kurse Deutsch als FremdspracheHoefele, Joachim; Konstantinidou, Liana Triantafyllia
Jul-2016Text quality assessment in different contextsKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim
Mar-2021The potential of learner corpora for a need-oriented teaching of writingListe Lamas, Elsa; Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; König, Stefan; Lukas, Sarah, et al
2015Von der Vermittlung zur Ko-Konstruktion des (Sprach-)WissensKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Suter Reich, Virginia