Browsing by Person miel

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  

Showing results 13 to 32 of 41 < previous   next >
Issue DateTitleInvolved Person(s)
2016Heikler Umgang mit KundendatenMiesler, Linda; Bearth, Angela
2017Informational nudges as an effective approach in raising awareness among young adults about the risk of future disabilityMiesler, Linda; Scherrer, Corinne; Seiler, Roger; Bearth, Angela
20-Nov-2015Irrational gleich unvorhersehbar? : Erkenntnisse aus Behavioural Economics und Psychologie für das MarketingMiesler, Linda
2011Isn't it cute : an evolutionary perspective of baby-schema effects in visual product designsMiesler, Linda; Leder, Helmut; Herrmann, Andreas
24-Apr-2023Ein längeres Leben für Smartphones & CoBurkhalter, Linda; Itten, René
2021Lifetime extension of mobile internet-enabled devices : measures, challenges and environmental implicationsBieser, Jan; Burkhalter, Linda; Hilty, Lorenz M.; Fuchs, Basil; Blumer, Yann
2022Mesures de nudging pour améliorer la prévention des dommages éléments naturels sur les bâtiments existantsBade, Stephanie; Burkhalter, Linda; Müller, Urs
2021Nudging : gesundes und umweltfreundliches Verhalten im Alltag möglichst einfach und intuitiv gestaltenBurkhalter, Linda; Berger, Verena
24-Nov-2022Nudging in Beratung und PräventionBurkhalter, Linda
2022Nudging-Massnahmen für eine effektive Elementarschadenprävention bei BestandesbautenBade, Stephanie; Burkhalter, Linda; Müller, Urs
24-Nov-2021Nutzen statt besitzen - die Psychologie hinter der Kreislaufwirtschaft : Vorlesung gehalten an der Volkshochschule Winterthur und Umgebung (VHS), 24. November 2021Burkhalter, Linda
2014Online web experiments using live web contentSeiler, Roger; Miesler, Linda; Hari, Jürg J.
15-Apr-2014Pärke im PlakatMiesler, Linda; Müller, Urs
2012Product choice and anthropomorphic designs : do consumption goals shape innate preferences for human-like forms?Miesler, Linda
2019Ressourcenschonendes Handeln im Alltag möglichst einfach gestalten : das Potential von NudgingMiesler, Linda
2014SenseMaking presentations : the effect of storytelling and knowledge visualization in B2B sales situations on attitudes, knowledge acquisition, and purchase intentionGlaunsinger, Senem; Miesler, Linda; Hari, Jürg J.
25-Jan-2022Sharing Economy : unter welchen Bedingungen Leute mitziehenBurkhalter, Linda
Mar-2022System-2-Nudges in der Außer-Haus-Verpflegung : ein Feldexperiment zur Förderung der nachhaltigen MenüwahlBerger, Verena; Burkhalter, Linda; Müller, Claudia
2010The cute look : baby-schema effects in product designMiesler, Linda; Leder, Helmut
2014The potential of gamification in changing consumer behaviour towards a more sustainable nutrition behaviourBerger, Verena; Miesler, Linda; Hari, Jürg J.