Browsing by Subject (DDC) 302.23: Medien

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  

Showing results 150 to 168 of 168 < previous 
Issue DateTitleInvolved Person(s)
3-Dec-2023Das versteckte Potenzial : Videospiele bieten viele ChancenLippuner, Florian
6-Nov-2020Virtual reality and political decision-makingFabrikant, Sara; Reijnen, Ester; Weber, Wibke
21-Apr-2022Virtual Reality versus Abstimmungsbüchlein : an empirical study on political decision-making in SwitzerlandDingerkus, Filip; Weber, Wibke; Fabrikant, Sara I.
17-Feb-2021Von Heilsmännern, Krösus & Terroristen : Stereotypisierung in der ReligionsberichterstattungKoch, Carmen
11-Nov-2020Warum Podcasts überhaupt gehört werdenSuter, Lilian
2021Was macht uns süchtig nach Instagram, TikTok und Co.? : aktueller Forschungsstand zu suchtbegünstigenden Faktoren sozialer Netzwerke und deren PräventionMeidert, Ursula; Kaufmann, Lara
2021Die Wächter über Wahrheit und Fake : Mensch oder Maschine / Politiker oder UnternehmerKeller, Thomas; Müller, Dominic Daniel
2023„Wer anderen eine Grube gräbt…“ : Schadenfreude als Reaktion auf moralisches Fehlverhalten in Fail-VideoclipsSuter, Lilian; Wirth, Werner
27-Sep-2021What contribution to which society? : public service media and conflicting theoretical frameworks – a suggestion for a change of perspectiveKünzler, Matthias; Fehlmann, Fiona; Autenrieth, Ulla
21-Apr-2023What do teachers pay attention to? : Medienwissen und Medienkompetenz im Unterricht aus Sicht von LehrpersonenFehlmann, Fiona; Koch, Carmen; Keel, Guido
22-Apr-2022What makes an image worth a like on Instagram? : a computer vision and visual communication approach to the use of images in corporate and science communication of universitiesLechner, Verena; Weber, Wibke; Grabner, Helmut; Obrist, Dario
Dec-2020‹WhatsApp, Snapchat, Instagram› : Medienhandeln von Schweizer Sekundarschülerinnen und -Schülern im Rahmen ausserschulischer Lernaktivitäten : ein ProjektberichtRummler, Klaus; Grabensteiner, Caroline; Schneider Stingelin, Colette
2022Who wants to be a click-millionaire? : on the influence of thumbnails and captionsKoller, Thomas; Grabner, Helmut
2023Who watches fail clips? : light and dark personality dispositions to watching the misfortunes of othersSuter, Lilian
21-Sep-2022Who’s there? Publics, citizens, consumers or users? : ‘imagined platform audiences’ by Swiss public service mediaFehlmann, Fiona
2022Wird durch «Firm-generated Content» auf TikTok der Brand von bestsmile gestärkt und die «Purchase Intention» erhöht?Klaas, Michael; Rozumowski, Anna; Oschwald, Sandra
13-Dec-2022Young people's media use and adherence to preventive measures in the “infodemic” : is it masked by political ideology?Juvalta, Sibylle; Speranza, Camilla; Robin, Dominik; El Maohub, Yassmeen; Krasselt, Julia, et al
17-Sep-2020Youth and news media : how the structural environment influences news consumption of young peopleKlopfenstein Frei, Nadine
Dec-2019Zurück in die Zukunft der MedienpädagogikGrabensteiner, Caroline; Schneider Stingelin, Colette