Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management
Authors: Rawitzer, Heike
Hefti, Jacques
Published in: KMU Magazin
Volume(Issue): 16
Issue: 1/2
Page(s): 113
Pages to: 119
Issue Date: 2013
Publisher / Ed. Institution: Horn
ISSN: 1424-7119
Language: German
Subject (DDC): 658.4: Executive Management
Abstract: Wie im Teil 1 zur Methodik des «SWOT-Mapping» (KMU-Magazin, Ausgabe 01-02/2013) erläutert wurde, hat die klassische SWOT-Analyse trotz ihrer weiten Verbreitung einige Schwächen. Eine davon ist ein logischer Bruch zwischen Brainstorming und Strategieformulierung. Wie die Meta-SWOT diesen Nachteil reduziert, zeigt dieser Beitrag.
URI: https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/10631
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Rawitzer, H., & Hefti, J. (2013). Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management. KMU Magazin, 16(1/2), 113–119. https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien
Rawitzer, H. and Hefti, J. (2013) ‘Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management’, KMU Magazin, 16(1/2), pp. 113–119. Available at: https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien.
H. Rawitzer and J. Hefti, “Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management,” KMU Magazin, vol. 16, no. 1/2, pp. 113–119, 2013, [Online]. Available: https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien
RAWITZER, Heike und Jacques HEFTI, 2013. Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management. KMU Magazin [online]. 2013. Bd. 16, Nr. 1/2, S. 113–119. Verfügbar unter: https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien
Rawitzer, Heike, and Jacques Hefti. 2013. “Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management.” KMU Magazin 16 (1/2): 113–19. https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien.
Rawitzer, Heike, and Jacques Hefti. “Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management.” KMU Magazin, vol. 16, no. 1/2, 2013, pp. 113–19, https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.