Publication type: | Contribution to magazine or newspaper |
Title: | Sonnenenergie für die Strasse |
Authors: | Bergmann, Thomas Danesi, Serena |
Published in: | Erneuerbare Energien |
Volume(Issue): | 2015 |
Issue: | 2 |
Page(s): | 18 |
Pages to: | 20 |
Issue Date: | 2015 |
Publisher / Ed. Institution: | Schweizerische Vereinigung für Sonnenenergie |
ISSN: | 1660-9778 |
Language: | German |
Subjects: | Methanisierung; Sonnenenergie; Power to Gas; Biogas |
Subject (DDC): | 333.79: Energy |
Abstract: | Entlang der Schweizer Hauptverkehrswege könnte eine auf Solarstrom und Methan basierende Energieversorgung und -speicherung entstehen. Zu diesem Schluss kommen Studierende der ZHAW School of Engineering, welche die Umsetzung eines solchen Konzepts in einer Studie untersucht haben. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/11483 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | School of Engineering |
Organisational Unit: | Institute of Energy Systems and Fluid Engineering (IEFE) |
Appears in collections: | Publikationen School of Engineering |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Bergmann, T., & Danesi, S. (2015). Sonnenenergie für die Strasse. Erneuerbare Energien, 2015(2), 18–20.
Bergmann, T. and Danesi, S. (2015) ‘Sonnenenergie für die Strasse’, Erneuerbare Energien, 2015(2), pp. 18–20.
T. Bergmann and S. Danesi, “Sonnenenergie für die Strasse,” Erneuerbare Energien, vol. 2015, no. 2, pp. 18–20, 2015.
BERGMANN, Thomas und Serena DANESI, 2015. Sonnenenergie für die Strasse. Erneuerbare Energien. 2015. Bd. 2015, Nr. 2, S. 18–20
Bergmann, Thomas, and Serena Danesi. 2015. “Sonnenenergie für die Strasse.” Erneuerbare Energien 2015 (2): 18–20.
Bergmann, Thomas, and Serena Danesi. “Sonnenenergie für die Strasse.” Erneuerbare Energien, vol. 2015, no. 2, 2015, pp. 18–20.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.