Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-1321
Publication type: Working paper – expertise – study
Title: BeForE - 2016: Bericht Foresight in Higher Education
Authors: Lübcke, Maren
DOI: 10.21256/zhaw-1321
Extent: 30
Issue Date: Apr-2016
Series: Innovation in Higher & Professional Education
Series volume: 3
Publisher / Ed. Institution: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften
Publisher / Ed. Institution: Winterthur
Language: German
Subjects: Educational Technologies; Trend Reports; Foresight; Didaktik
Subject (DDC): 378: Higher education
Abstract: BeForE hat zum Ziel, für den Hochschulbereich relevante technologische Trends zu identifizieren, diese in einer realistischen Zeiteinschätzung zu verorten und eine robuste und skalierbare Methode für die Erstellung von zukünftigen BeForE Ausgaben zu entwickeln. Dazu wurde mit Hilfe computerlinguistischer Verfahren aus dem Big-Data-Bereich eine Metaanalyse über verschiedene Diskursräume durchgeführt. Insgesamt wurden die Ergebnisse von acht verschiedenen Trendreports, 1‘416 wissenschaftlichen Artikeln aus dem Bereich der educational technologies sowie 1‘000 Tweets aus dem Jahr 2015 systematisch ausgewertet.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/1355
License (according to publishing contract): CC BY-NC-ND 4.0: Attribution - Non commercial - No derivatives 4.0 International
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Center for Innovative Teaching and Learning (ZID)
Appears in collections:Innovation in Higher & Professional Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2016_Apr_Lübcke_BeForE 2016_final_nach_Korrektorat_03112016.pdf300.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.