Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.21256/zhaw-3427
Publication type: | Book part |
Type of review: | Editorial review |
Title: | Fallstudie St. Galler Kantonalbank : Kapazitätsmanagement im Service Center |
Authors: | Barattiero, Andreas Schlatter, Ueli |
DOI: | 10.21256/zhaw-3427 10.1007/978-3-662-55705-1_4 |
Published in: | Prozessintelligenz |
Editors of the parent work: | Brucker-Kley, Elke Kykalova, Denisa Keller, Thomas |
Page(s): | 31 |
Pages to: | 43 |
Issue Date: | 2018 |
Publisher / Ed. Institution: | Springer |
Publisher / Ed. Institution: | Berlin |
ISBN: | 978-3-662-55704-4 978-3-662-55705-1 |
Language: | German |
Subject (DDC): | 658.5: Production management |
Abstract: | Die Optimierung der Auslastung durch Kapazitätsmanagement ist eine wesentliches Element der Operational Excellence und Kernkompetenz der Finanzverarbeitung bei der St. Galler Kantonalbank. Die vorliegende Fallstudie zeigt eindrücklich, wie die St. Galler Kantonalbank den «Prozessintelligenz-Loop» von der Schaffung der analytischen Voraussetzungen über die Steuerung der Prozessausführung hin zur kontinuierlichen Verbesserung schliesst und permanent weiterentwickelt. Auf dieser Reise wurden Belastungsspitzen entschärft, mehr Eigenverantwortung für die Mitarbeitenden gewonnen und eine höhere Zufriedenheit der Mitarbeitenden erreicht. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/14221 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | CC BY 4.0: Attribution 4.0 International |
Departement: | School of Management and Law |
Organisational Unit: | Institute of Business Information Technology (IWI) |
Appears in collections: | Publikationen School of Management and Law |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fallstudie St. Galler Kantonalbank_2018_SC1.4(1).pdf | 404.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Barattiero, A., & Schlatter, U. (2018). Fallstudie St. Galler Kantonalbank : Kapazitätsmanagement im Service Center. In E. Brucker-Kley, D. Kykalova, & T. Keller (eds.), Prozessintelligenz (pp. 31–43). Springer. https://doi.org/10.21256/zhaw-3427
Barattiero, A. and Schlatter, U. (2018) ‘Fallstudie St. Galler Kantonalbank : Kapazitätsmanagement im Service Center’, in E. Brucker-Kley, D. Kykalova, and T. Keller (eds) Prozessintelligenz. Berlin: Springer, pp. 31–43. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-3427.
A. Barattiero and U. Schlatter, “Fallstudie St. Galler Kantonalbank : Kapazitätsmanagement im Service Center,” in Prozessintelligenz, E. Brucker-Kley, D. Kykalova, and T. Keller, Eds. Berlin: Springer, 2018, pp. 31–43. doi: 10.21256/zhaw-3427.
BARATTIERO, Andreas und Ueli SCHLATTER, 2018. Fallstudie St. Galler Kantonalbank : Kapazitätsmanagement im Service Center. In: Elke BRUCKER-KLEY, Denisa KYKALOVA und Thomas KELLER (Hrsg.), Prozessintelligenz. Berlin: Springer. S. 31–43. ISBN 978-3-662-55704-4
Barattiero, Andreas, and Ueli Schlatter. 2018. “Fallstudie St. Galler Kantonalbank : Kapazitätsmanagement im Service Center.” In Prozessintelligenz, edited by Elke Brucker-Kley, Denisa Kykalova, and Thomas Keller, 31–43. Berlin: Springer. https://doi.org/10.21256/zhaw-3427.
Barattiero, Andreas, and Ueli Schlatter. “Fallstudie St. Galler Kantonalbank : Kapazitätsmanagement im Service Center.” Prozessintelligenz, edited by Elke Brucker-Kley et al., Springer, 2018, pp. 31–43, https://doi.org/10.21256/zhaw-3427.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.