Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.21256/zhaw-4983
Publication type: | Contribution to magazine or newspaper |
Title: | Machen telefonische Nachgespräche die Hebammen zufriedener? |
Authors: | Grylka, Susanne Aeberli, Regula Meier Käppeli, Barbara Pehlke-Milde, Jessica |
DOI: | 10.21256/zhaw-4983 |
Published in: | Obstetrica |
Volume(Issue): | 2019 |
Issue: | 1/2 |
Page(s): | 8 |
Pages to: | 13 |
Issue Date: | 2019 |
Publisher / Ed. Institution: | Schweizerischer Hebammenverband |
ISSN: | 2624-7747 |
Language: | German |
Subjects: | Arbeitszufriedenheit; Hebammengeleitete Geburtshilfe |
Subject (DDC): | 331: Labor economics 618: Gynecology, obstetrics and midwifery |
Abstract: | Von Hebammen initiierte und selbstständig geleitete Projekte können die Berufszufriedenheit positiv beeinflussen. In einer Studie der Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften mit dem Hebammenteam am UniversitätsSpital Zürich wurde die Berufszufriedenheit vor und nach Einführung des hebammengeleiteten Projekts «Telefonischen Nachgespräche mit Wöchnerinnen» erhoben. Erste Ergebnisse zeigen keine kurzfristige Verbesserung der Berufszufriedenheit. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/14491 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | School of Health Sciences |
Organisational Unit: | Institute of Midwifery and Reproductive Health (IHG) |
Published as part of the ZHAW project: | Berufszufriedenheit Hebammen |
Appears in collections: | Publikationen Gesundheit |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2019_Grylka_Machen_telefonische_Nachgespräche_die_Hebammen_zufriedener.pdf | 417.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Grylka, S., Aeberli, R., Meier Käppeli, B., & Pehlke-Milde, J. (2019). Machen telefonische Nachgespräche die Hebammen zufriedener? Obstetrica, 2019(1/2), 8–13. https://doi.org/10.21256/zhaw-4983
Grylka, S. et al. (2019) ‘Machen telefonische Nachgespräche die Hebammen zufriedener?’, Obstetrica, 2019(1/2), pp. 8–13. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-4983.
S. Grylka, R. Aeberli, B. Meier Käppeli, and J. Pehlke-Milde, “Machen telefonische Nachgespräche die Hebammen zufriedener?,” Obstetrica, vol. 2019, no. 1/2, pp. 8–13, 2019, doi: 10.21256/zhaw-4983.
GRYLKA, Susanne, Regula AEBERLI, Barbara MEIER KÄPPELI und Jessica PEHLKE-MILDE, 2019. Machen telefonische Nachgespräche die Hebammen zufriedener? Obstetrica. 2019. Bd. 2019, Nr. 1/2, S. 8–13. DOI 10.21256/zhaw-4983
Grylka, Susanne, Regula Aeberli, Barbara Meier Käppeli, and Jessica Pehlke-Milde. 2019. “Machen telefonische Nachgespräche die Hebammen zufriedener?” Obstetrica 2019 (1/2): 8–13. https://doi.org/10.21256/zhaw-4983.
Grylka, Susanne, et al. “Machen telefonische Nachgespräche die Hebammen zufriedener?” Obstetrica, vol. 2019, no. 1/2, 2019, pp. 8–13, https://doi.org/10.21256/zhaw-4983.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.