Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Kundenverständnis vs. Datenschutz
Authors: Hannich, Frank
Beerli, Beata
Published in: Marketingtrends: Jahrbuch CRM Schweiz
Volume(Issue): 2012
Page(s): 15
Pages to: 17
Issue Date: 2012
Publisher / Ed. Institution: Galledia
Language: German
Subjects: CRM-Studie; Jahrbuch; Datenschutz; CRM
Subject (DDC): 658.8: Marketing management
Abstract: Schweizer Unternehmen investieren weiter stark in ihr Kundenbeziehungsmanagement. Ziel ist es, Leistungen zu individualisieren und das Potenzial bestehender Kundenbeziehungen mittels Schaffung von einmaligen Kundenerlebnissen besser auszuschöpfen. Vielerorts werden hierbei aber elementare Datenschutzvorgaben missachtet. Gefordert sind Strategien, die Datenschutz, Transparenz über Daenverwendung und kundenorientierte Leistungen vereinen.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/15894
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.