Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-3243
Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Daten-basierter Service-Nutzen entlang der Customer Journey
Authors: Meierhofer, Jürg
Lév, Jana
et. al: No
DOI: 10.21256/zhaw-3243
Published in: ServiceToday
Volume(Issue): 33
Issue: 2
Page(s): 86
Pages to: 87
Issue Date: 2019
Publisher / Ed. Institution: Kundendienst-Verband Deutschland
ISSN: 1869-3024
Language: German
Subjects: Service Design; Customer Journey; Smart Service; Digitalisierung
Subject (DDC): 005: Computer programming, programs and data
658.8: Marketing management
Abstract: Der Begriff Digitalisierung ist omnipräsent und wird besonders auch im Kundendienst als unerlässliches Mittel für die Zukunftstauglichkeit betrachtet. Jedoch zielt dies zu oft vor allem auf betriebliche Effizienzsteigerung ab. Durch Automatisierung im Kundendienst soll der Personalaufwand reduziert werden.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/17193
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Engineering
Organisational Unit: Institute of Data Analysis and Process Design (IDP)
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Meierhofer, J., & Lév, J. (2019). Daten-basierter Service-Nutzen entlang der Customer Journey. ServiceToday, 33(2), 86–87. https://doi.org/10.21256/zhaw-3243
Meierhofer, J. and Lév, J. (2019) ‘Daten-basierter Service-Nutzen entlang der Customer Journey’, ServiceToday, 33(2), pp. 86–87. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-3243.
J. Meierhofer and J. Lév, “Daten-basierter Service-Nutzen entlang der Customer Journey,” ServiceToday, vol. 33, no. 2, pp. 86–87, 2019, doi: 10.21256/zhaw-3243.
MEIERHOFER, Jürg und Jana LÉV, 2019. Daten-basierter Service-Nutzen entlang der Customer Journey. ServiceToday. 2019. Bd. 33, Nr. 2, S. 86–87. DOI 10.21256/zhaw-3243
Meierhofer, Jürg, and Jana Lév. 2019. “Daten-basierter Service-Nutzen entlang der Customer Journey.” ServiceToday 33 (2): 86–87. https://doi.org/10.21256/zhaw-3243.
Meierhofer, Jürg, and Jana Lév. “Daten-basierter Service-Nutzen entlang der Customer Journey.” ServiceToday, vol. 33, no. 2, 2019, pp. 86–87, https://doi.org/10.21256/zhaw-3243.


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