Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.21256/zhaw-4100
Publication type: | Book part |
Type of review: | Editorial review |
Title: | Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis? |
Authors: | Winkler, Oliver Fernando, Daniela |
DOI: | 10.21256/zhaw-4100 |
Published in: | Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication |
Editors of the parent work: | Kleinberger, Ulla Perrin, Daniel |
Volume(Issue): | Zusatzbeitrag Teil A I |
Page(s): | 1 |
Pages to: | 8 |
Issue Date: | Jun-2017 |
Series: | De Gruyter Collection |
Series volume: | 1 |
Publisher / Ed. Institution: | De Gruyter |
Publisher / Ed. Institution: | Berlin |
ISBN: | 978-3-11-049660-4 |
Language: | German |
Subjects: | Mehrsprachigkeit; Kommunikationskompetenz; Ingenieurstudium |
Subject (DDC): | 418.0071: Language teaching 620: Engineering |
Abstract: | Der Artikel stellt den Ansatz eines sprachübergreifenden und szenariobasierten Kommunikationsunterrichts an der School of Engineering vor. Ausgehend von gesellschaftlichen und hochschulstrategischen Überlegungen werden die für den Unterrichtsansatz zentralen Elemente der Mehrsprachigkeit, des szenariobasierten Lernens und der Digitalisierung diskutiert. Darauf aufbauend wird die Durchführung und Auswertung eines Pilotversuchs zum sprachübergreifenden und szeanriobasierten Unterricht im Studiengang Wirtschaftsingenieurwesen erläutert. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/2624 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | CC BY-NC-ND 3.0: Attribution - Non commercial - No derivatives 3.0 Unported |
Departement: | Applied Linguistics School of Engineering |
Organisational Unit: | Institute of Applied Media Studies (IAM) |
Appears in collections: | Publikationen Angewandte Linguistik |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2016_Fernando_Winkler_Kommunikationsunterricht_im_Ingenieurstudium_Teil_A_I.pdf | 87.89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Winkler, O., & Fernando, D. (2017). Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis? In U. Kleinberger & D. Perrin (eds.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication: Vol. Zusatzbeitrag Teil A I (pp. 1–8). De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-4100
Winkler, O. and Fernando, D. (2017) ‘Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis?’, in U. Kleinberger and D. Perrin (eds) Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter, pp. 1–8. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-4100.
O. Winkler and D. Fernando, “Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis?,” in Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, vol. Zusatzbeitrag Teil A I, U. Kleinberger and D. Perrin, Eds. Berlin: De Gruyter, 2017, pp. 1–8. doi: 10.21256/zhaw-4100.
WINKLER, Oliver und Daniela FERNANDO, 2017. Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis? In: Ulla KLEINBERGER und Daniel PERRIN (Hrsg.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter. S. 1–8. ISBN 978-3-11-049660-4
Winkler, Oliver, and Daniela Fernando. 2017. “Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis?” In Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Ulla Kleinberger and Daniel Perrin, Zusatzbeitrag Teil A I:1–8. Berlin: De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-4100.
Winkler, Oliver, and Daniela Fernando. “Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis?” Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Ulla Kleinberger and Daniel Perrin, vol. Zusatzbeitrag Teil A I, De Gruyter, 2017, pp. 1–8, https://doi.org/10.21256/zhaw-4100.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.