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dc.contributor.authorJud, Peter-
dc.contributor.authorMassey, Gary-
dc.date.accessioned2018-04-11T13:44:49Z-
dc.date.available2018-04-11T13:44:49Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.isbn978-3-531-92860-9de_CH
dc.identifier.urihttps://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/5110-
dc.description.abstractAlthough search engine optimization (SEO) has received considerable attention from internet marketers, it has yet to make any significant impact on the practice and theory of translation. This is all the more remarkable given the increasing importance of web localization, and the rising profile of web translation in general among theorists, trainers and practitioners. Proceeding from Holz-Mänttäri's influential functional model of translational action and the refinement proposed by Risku and Freihoff, this paper examines the impact of machine translation and translation memory technologies on human translation, exploring the related though very specific challenges that SEO presents for web translators. It proposes adapting the classic model of translational action to integrate search engines in the non-human agent role of analyzer. Presenting examples of SEO procedures applied to translation, it considers the practical implications of SEO for web translators.de_CH
dc.language.isoende_CH
dc.publisherVS Verlag für Sozialwissenschaftende_CH
dc.relation.ispartofEvolution der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation im Spannungsfeld der neuen Mediende_CH
dc.rightsLicence according to publishing contractde_CH
dc.subjectTranslatorial actionde_CH
dc.subjectWeb translationde_CH
dc.subjectTranslation pedagogyde_CH
dc.subjectSEOde_CH
dc.subject.ddc410.285: Computerlinguistikde_CH
dc.subject.ddc418.02: Translationswissenschaftde_CH
dc.titleMachines as participants in the communication process : the implications of SEO for translationde_CH
dc.typeBuchbeitragde_CH
dcterms.typeTextde_CH
zhaw.departementAngewandte Linguistikde_CH
zhaw.organisationalunitInstitut für Übersetzen und Dolmetschen (IUED)de_CH
zhaw.publisher.placeWiesbadende_CH
dc.identifier.doi10.1007/978-3-531-92860-9_10de_CH
zhaw.funding.euNode_CH
zhaw.originated.zhawYesde_CH
zhaw.pages.end153de_CH
zhaw.pages.start143de_CH
zhaw.parentwork.editorSteinmann, Cary-
zhaw.publication.statuspublishedVersionde_CH
zhaw.publication.reviewEditorial reviewde_CH
Appears in collections:Publikationen Angewandte Linguistik

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Jud, P., & Massey, G. (2011). Machines as participants in the communication process : the implications of SEO for translation. In C. Steinmann (Ed.), Evolution der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation im Spannungsfeld der neuen Medien (pp. 143–153). VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-92860-9_10
Jud, P. and Massey, G. (2011) ‘Machines as participants in the communication process : the implications of SEO for translation’, in C. Steinmann (ed.) Evolution der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation im Spannungsfeld der neuen Medien. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, pp. 143–153. Available at: https://doi.org/10.1007/978-3-531-92860-9_10.
P. Jud and G. Massey, “Machines as participants in the communication process : the implications of SEO for translation,” in Evolution der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation im Spannungsfeld der neuen Medien, C. Steinmann, Ed. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2011, pp. 143–153. doi: 10.1007/978-3-531-92860-9_10.
JUD, Peter und Gary MASSEY, 2011. Machines as participants in the communication process : the implications of SEO for translation. In: Cary STEINMANN (Hrsg.), Evolution der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation im Spannungsfeld der neuen Medien. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. S. 143–153. ISBN 978-3-531-92860-9
Jud, Peter, and Gary Massey. 2011. “Machines as Participants in the Communication Process : The Implications of SEO for Translation.” In Evolution Der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation Im Spannungsfeld Der Neuen Medien, edited by Cary Steinmann, 143–53. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-92860-9_10.
Jud, Peter, and Gary Massey. “Machines as Participants in the Communication Process : The Implications of SEO for Translation.” Evolution Der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation Im Spannungsfeld Der Neuen Medien, edited by Cary Steinmann, VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2011, pp. 143–53, https://doi.org/10.1007/978-3-531-92860-9_10.


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