Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-3598
Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Kindeswohl und Kinderwille
Authors: Chiapparini, Emanuela
Schuler-Braunschweig, Patricia
Mathis, Sibylle
Kappler, Christa
DOI: 10.21256/zhaw-3598
Published in: VPOD Bildungspolitik
Volume(Issue): 2018
Issue: 206
Page(s): 23
Pages to: 24
Issue Date: 2018
Publisher / Ed. Institution: Trägerschaft im Rahmen des Verbands des Personals öffentlicher Dienste
ISSN: 1664-5960
Language: German
Subjects: Tagesschule; Wohlbefinden; Wohlergehen; Partizipation; Regel; Schule; Norm; Kind; Gruppendiskussion; Qualität; Empirische Untersuchung; Zürich; Schweiz
Subject (DDC): 303: Social processes
371: Schools and their activities
Abstract: Tagesschulen können und sollen das Wohlbefinden von Kindern fördern. Dies stellt ein Qualitätsmerkmal dar, das bildungspolitisch gefordert wird. Bisher gibt es hierzu allerdings kaum empirische Untersuchungen, was zu einem Spannungsfeld zwischen Anspruch und Realität führt.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/5486
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: Social Work
Organisational Unit: Institute of Childhood, Youth and Family (IKJF)
Published as part of the ZHAW project: AusTEr – Pädagogische Zuständigkeiten in Tagesschulen
Wohlbefinden von Kindern in der Ganztagesbildung
Appears in collections:Publikationen Soziale Arbeit

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