Browsing by Person wieb

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  

Showing results 28 to 47 of 107 < previous   next >
Issue DateTitleInvolved Person(s)
16-Sep-2021Gesundheit trifft Technik : forschendes Lernen hands on in den wissenschaftlichen Methoden im Setting Gesunde Hochschule : «cross over» Erfahrungen von StudierendenGlässel, Andrea; Biehl, Verena; Neck-Häberli, Regula; Stamm, David; Wieber, Frank
2022Gesundheitsförderung für und mit Jugendlichen und jungen Erwachsenen : wissenschaftliche Erkenntnisse und Empfehlungen für die PraxisAmstad, F.; Suris, J.; Barrense-Dias, Y.; Dratva, J.; Meyer, M., et al
16-Sep-2022Gesundheitskompetenz in herausfordernden Kontexten : eine Bedarfsanalyse zur Förderung der Gesundheitskompetenz bei Menschen in schwierigen Lebenslagen durch sozialberatende StellenAckermann, Günter; Juvalta, Sibylle; Marti, Simona; Wieber, Frank
29-Aug-2023Group-specific tobacco prevention : empirical results and recommendationsWieber, Frank; Müller, Steffen
14-Sep-2022Health literacy in challenging contexts : the potential of social counselling servicesWieber, Frank; Ackermann, Günter; Juvalta, Sibylle; Marti, Simona
Jul-2018Hidden profile discussion coding : tracing synergy in group decisionsThürmer, J. Lukas; Wieber, Frank; Schultze, Thomas; Schulz-Hardt, Stefan
2019Hochschule trifft Praxis : Forschendes Lernen im Setting Gesundheitsförderung in der BerufsbildungGlässel, Andrea; Biehl, Verena; Wieber, Frank; Neck-Häberli, Regula
2-Mar-2021How can we master the 2020 Coronavirus pandemic? : The role of planning at social levelsThürmer, J. Lukas; Wieber, Frank; Gollwitzer, Peter M.
4-Nov-2021How effective is fine motor training in children with ADHD? : a scoping reviewLelong, Miriam; Zysset, Annina; Nievergelt, Mirjam; Luder, Reto; Götz, Ulrich, et al
Aug-2021How pediatricians promoted mental health of children and adolescents during COVID-19 : evaluation of the “Take Care” information brochuresWieber, Frank; Zysset, Annina; Dratva, Julia; Passalacqua, Silvia; Crameri, Aureliano, et al
2018How to become a health promotion practitioner? : a longitudinal study on professional identity formation and study successBiehl, Verena; Page, Julie; Wieber, Frank
1-Jul-2020If-then plans help regulate automatic peer influence on impulse buyingThürmer, J. Lukas; Bieleke, Maik; Wieber, Frank; Gollwitzer, Peter M.
2017Interprofessional collaboration in fall preventionBaumann, Isabel; Glässel, Andrea; Volken, Thomas; Rüesch, Peter; Dratva, Julia, et al
2022Interprofessional collaboration in fall prevention : insights from a qualitative studyBaumann, Isabel; Wieber, Frank; Volken, Thomas; Rüesch, Peter; Glässel, Andrea
20-Jan-2023Eine Intervention zur Reduktion von Arbeitsproduktivitätsverlusten aufgrund von Nackenschmerzen bei Schweizer Büroangestellten (NEXpro)Aegerter, Andrea; Dratva, Julia; Wieber, Frank; Melloh, Markus; Elfering, Achim
2019Kinder fördern : Handlungsempfehlungen zum Umgang mit AD(H)S im EntscheidungsprozessHotz, Sandra; Neumann, Sascha; Robin, Dominik; Rüttimann, Dieter; Schöbi, Dominik, et al
2019Kinder mit ADHS fördern : Studienresultate aus der SchweizRobin, Dominik; Wieber, Frank; Rüesch, Peter; Hotz, Sandra
May-2021Kinder- und hausärztliche Praxis : wie können psychische Störungen frühzeitig erkannt werden?von Wyl, Agnes; Wieber, Frank
2020Kompetenzen zur interprofessionellen Zusammenarbeit und geeignete UnterrichtsformateHuber, Marion; Spiegel-Steinmann, Brigitta; Schwärzler, Patricia; Kerry-Krause, Matthew J.; Kaap-Fröhlich, Sylvia, et al
11-Nov-2022Konditorei Kritzel : spielerisch Schreibmotorik trainierenGötz, Ulrich; Wieber, Frank; Zysset, Annina; Iakusheva, Aleksandra; Capol, Selina, et al