Publikationen Angewandte Linguistik : [2660]

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by submit date, descending): 1 to 20 of 2660
Issue DateTitleInvolved Person(s)
6-Apr-2022UX Reading : digitale Nutzungsinformationen fokussierter, bewusster und nachhaltiger lesenFuhrmann, Birgit; Casutt, Renato
8-Nov-2022Künstliche und menschliche Intelligenz : WAS macht WER in der technischen Dokumentation?Fuhrmann, Birgit; Ziche, Florian
9-Nov-2022The perfect match – Serious Game und InformationsdesignFuhrmann, Birgit; Arioli, Cristina, et al
2022The augmented interpreter : a pilot study on the use of augmented reality in interpretingGieshoff, Anne Catherine; Schuler, Martin
2023Digital communication and media linguistics : with case studies in journalism, PR, and community communicationGnach, Aleksandra; Weber, Wibke; Engebretsen, Martin; Perrin, Daniel
2023MultimodalitätWeber, Wibke
2022Learned attention beyond typological bootstrapping : constructional repertoires and constructional complexity in the spatial language domainMadlener-Charpentier, Karin
2022Konstruktion(en) erst- und zweitsprachlichen Wissens : Lernprozesse und Steuerungsoptionen aus gebrauchsbasierter PerspektiveMadlener-Charpentier, Karin; Behrens, Heike
2022Aufmerksamkeitslenkung durch strukturierte Inputfluten : Gelingensbedingungen impliziten und expliziten inzidentellen ZweitsprachlernensMadlener-Charpentier, Karin
2022Optionen der didaktischen Formfokussierung zwischen Aufmerksamkeitslenkung und Bewusstmachung : Einleitung zum SammelbandMadlener-Charpentier, Karin; Pagonis, Giulio
2022Multimodal mitigation : how facial and body cues index politeness in Catalan requestsHübscher, Iris; Sánchez-Conde, Cristina; Borràs-Comes, Joan; Vincze, Laura; Prieto, Pilar
Sep-2022Tackling the elephant in the room : introducing MT literacy in a Swiss language centreCotelli Kureth, Sara; Summers, Elana; Delorme Benites, Alice; Noghrechi, Hasti; Steele, Elizabeth
2022Besser Lesen am Bildschirm? : Nutzerbeobachtung mittels Eyetracking und Interviews geben Einblicke in das Online-LesenFuhrmann, Birgit; Schuler, Martin
14-Dec-2022Hausaufgaben mit Medien erledigen und abschreiben : Formen der Mediennutzung im Rahmen häuslicher Lernaktivitäten von Schüler*innen aus dem Blickwinkel soziokultureller ÖkologieRummler, Klaus; Grabensteiner, Caroline; Schneider Stingelin, Colette
Jun-2022Cognitive load and mental effort : is there a difference and does this difference matter for task performance in T&I?Gieshoff, Anne Catherine; Hunziker Heeb, Andrea
Jun-2022Non-native source texts : a stress factor for students of translation and interpreting?Hunziker Heeb, Andrea; Gieshoff, Anne Catherine
2-Dec-2022Forschungsergebnisse zu automatisiertem Fahren als diskursivem GegenstandDreesen, Philipp; Krasselt, Julia
Nov-2022Academic writing and publishing beyond documentsMahlow, Cerstin; Piotrowski, Michael
18-Nov-2022ELF density : extending ELF research to monological texts and speechesAlbl-Mikasa, Michaela; Gieshoff, Anne Catherine
Nov-2022Translation studies, translation practices and emotionLehr, Caroline
Collection's Items (Sorted by submit date, descending): 1 to 20 of 2660

Recent Submissions

UX Reading : digitale Nutzungsinformationen fokussierter, bewusster und nachhaltiger lesen

Künstliche und menschliche Intelligenz : WAS macht WER in der technischen Dokumentation?

The perfect match – Serious Game und Informationsdesign

The augmented interpreter : a pilot study on the use of augmented reality in interpreting

Digital communication and media linguistics : with case studies in journalism, PR, and community communication

Multimodalität

Learned attention beyond typological bootstrapping : constructional repertoires and constructional complexity in the spatial language domain

Konstruktion(en) erst- und zweitsprachlichen Wissens : Lernprozesse und Steuerungsoptionen aus gebrauchsbasierter Perspektive

Aufmerksamkeitslenkung durch strukturierte Inputfluten : Gelingensbedingungen impliziten und expliziten inzidentellen Zweitsprachlernens

Optionen der didaktischen Formfokussierung zwischen Aufmerksamkeitslenkung und Bewusstmachung : Einleitung zum Sammelband