Issue Date | Title | Involved Person(s) |
9-Nov-2007 | Die Auseinandersetzung mit dem eigenen Potenzial... als Sozialisationsprozess und Grundlage für Integration in soziale Systeme | Steinebach, Christoph |
Nov-2007 | Hypothalamic-pituitary-adrenocortical (HPA) activity in kindergarten children : importance of gender and associations with behavioral/emotional difficulties | Hatzinger, Martin; Brand, Serge; Perren, Sonja; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai, et al |
Oct-2007 | Associations between family relationships and symptoms/strengths at kindergarten age : what is the role of children's parental representations? | Stadelmann, Stephanie; Perren, Sonja; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai |
9-Sep-2007 | Intuitive physics : exploring the underlying mechanisms of the misconception about the ball's momentum in football | Rauch, Jan; Daum, Moritz M.; Wilkening, Friedrich |
9-Sep-2007 | Intuitive physics in experts : misconceptions about the ball's momentum in football professionals | Rauch, Jan; Daum, Moritz M.; Wilkening, Friedrich |
Sep-2007 | Die Stärke der Peer Group nutzen : Impulse aus der Evaluation von Positive Peer Culture in der stationären Erziehungshilfe | Steinebach, Christoph; Steinebach, Ursula |
9-Jul-2007 | "Formulate citations to sound like spoken language" : narrative strategies in the newsroom | Gnach, Aleksandra; Perrin, Daniel |
5-Jul-2007 | Nackt im Internet : kaum kontrollierbare persönliche Datenspuren | Genner, Sarah |
4-Jul-2007 | Konfus oder kreativ? : Kinder erziehen im 21. Jahrhundert | Steinebach, Christoph |
4-Jul-2007 | Eltern Mut machen - Kinder stark machen, aber wie? : neue wissenschaftliche Erkenntnisse für das psychologisch/pädagogische Arbeitsfeld | Steinebach, Christoph |
Jun-2007 | Pathways of behavioural and emotional symptoms in kindergarten children: what is the role of pro-social behaviour? | Perren, Sonja; Stadelmann, Stephanie; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai |
2007 | "Coaching" durch die Führungskraft : eine kritische Betrachtung | Lippmann, Eric |
2007 | Affekt, Repräsentanz und Reflexives Verständnis bei Hyperaktivität im Kindergarten | Benecke, Cord; Juen, Florian; Unterhofer, Kathrin; Bock, Astrid; von Wyl, Agnes, et al |
2007 | Evidence-Based Coaching | Künzli, Hansjörg |
2007 | Ansätze zur Evaluation zielgruppenspezifisch entwickelter Maßnahmen zur Prävention von Verkehrsunfällen | Hackenfort, Markus |