Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHohenberg, Gregor-
dc.contributor.authorDruhmann, Carsten K.-
dc.date.accessioned2018-09-26T09:28:24Z-
dc.date.available2018-09-26T09:28:24Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.issn1860-3572de_CH
dc.identifier.issn1860-7446de_CH
dc.identifier.urihttps://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/11039-
dc.description.abstractPurpose: This article presents partial results of an evaluation study which compared a three-year blended learning scenario with traditional face-to-face training for medical technical assistants specialising in radiology. Methods: The blended learning approach investigated here is based on an individual tutoring approach, i.e. students work on the necessary training units during self-learning periods, while a tutor is available at all times via the Internet. Following the theory of constructivism, the tutor should see him- or herself as a coach supporting the learner working on the individual training units. As the Saarland University Hospital offers both face-to-face training and the blended learning course, it was possible to perform direct comparative tests. Results: On the basis of the final state examination results, it could be shown that the participants of the blended learning course achieved equivalent or slightly better exam results. Conclusion: The positive results of the blended learning participants gain increased significance against the backdrop of the demographic data of both groups of participants: with an average age of 43 (median: 43), the blended learning participants show a significantly higher life experience compared to the face-to-face training participants, who had an average age of 28 (median: 25). That shows that the blended learning method is a good method to be used by people working in radiology.de_CH
dc.language.isodede_CH
dc.publisherGerman Medical Sciencede_CH
dc.relation.ispartofGMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildungde_CH
dc.rightsLicence according to publishing contractde_CH
dc.subjectBlended learningde_CH
dc.subjectLearning successde_CH
dc.subjectSelf-directed learningde_CH
dc.subject.ddc371: Schulen und schulische Tätigkeitende_CH
dc.subject.ddc610: Medizin und Gesundheitde_CH
dc.titleEin Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildungde_CH
dc.typeBeitrag in wissenschaftlicher Zeitschriftde_CH
dcterms.typeTextde_CH
zhaw.departementLife Sciences und Facility Managementde_CH
zhaw.organisationalunitInstitut für Facility Management (IFM)de_CH
zhaw.funding.euNode_CH
zhaw.issue4de_CH
zhaw.originated.zhawYesde_CH
zhaw.publication.statuspublishedVersionde_CH
zhaw.volume26de_CH
zhaw.publication.reviewPeer review (Publikation)de_CH
Appears in collections:Publikationen Life Sciences und Facility Management

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show simple item record
Hohenberg, G., & Druhmann, C. K. (2009). Ein Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildung. GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung, 26(4).
Hohenberg, G. and Druhmann, C.K. (2009) ‘Ein Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildung’, GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung, 26(4).
G. Hohenberg and C. K. Druhmann, “Ein Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildung,” GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung, vol. 26, no. 4, 2009.
HOHENBERG, Gregor und Carsten K. DRUHMANN, 2009. Ein Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildung. GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung. 2009. Bd. 26, Nr. 4
Hohenberg, Gregor, and Carsten K. Druhmann. 2009. “Ein Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildung.” GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung 26 (4).
Hohenberg, Gregor, and Carsten K. Druhmann. “Ein Blended-Learning-Szenario für die MTA-Ausbildung der Fachrichtung Radiologie im Vergleich zu einer Präsenzausbildung.” GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung, vol. 26, no. 4, 2009.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.