Publication type: | Book part |
Type of review: | Editorial review |
Title: | Was ist die digitale Transformation und digitales Marketing? |
Authors: | Klaas, Michael |
Published in: | Marketing : Konzepte - Instrumente - Aufgaben |
Editors of the parent work: | Lucco, Andreas Rüeger, Brian Fuchs, Rainer Ergenzinger, Rudolf Thommen, Jean-Paul |
Page(s): | 154 |
Pages to: | 170 |
Issue Date: | 2017 |
Publisher / Ed. Institution: | Versus |
Publisher / Ed. Institution: | Zürich |
ISBN: | 978-3-03909-346-5 |
Language: | German |
Subjects: | Marketing |
Subject (DDC): | 658.8: Marketing management |
Abstract: | Der Begriff der digitalen Transformation ist seit den 2010er Jahren ein viel genutzter und medial präsenter Begriff, wenn es um die Digitalisierung unterschiedlicher Aspekte des unternehmerischen Handels geht. Das Massachusetts Institute of Technology (MIT) definiert digitale Transformation als die Nutzung digitaler Technologien zur signifikanten Verbesserung des Unternehmens mit Fokus auf neuen Geschäftsmodellen, neuen Formen der Kundeninteraktion oder der Verbesserung der Abläufe im Unternehmen. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/16875 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | School of Management and Law |
Organisational Unit: | Institute of Marketing Management (IMM) |
Appears in collections: | Publikationen School of Management and Law |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Klaas, M. (2017). Was ist die digitale Transformation und digitales Marketing? In A. Lucco, B. Rüeger, R. Fuchs, R. Ergenzinger, & J.-P. Thommen (eds.), Marketing : Konzepte - Instrumente - Aufgaben (pp. 154–170). Versus.
Klaas, M. (2017) ‘Was ist die digitale Transformation und digitales Marketing?’, in A. Lucco et al. (eds) Marketing : Konzepte - Instrumente - Aufgaben. Zürich: Versus, pp. 154–170.
M. Klaas, “Was ist die digitale Transformation und digitales Marketing?,” in Marketing : Konzepte - Instrumente - Aufgaben, A. Lucco, B. Rüeger, R. Fuchs, R. Ergenzinger, and J.-P. Thommen, Eds. Zürich: Versus, 2017, pp. 154–170.
KLAAS, Michael, 2017. Was ist die digitale Transformation und digitales Marketing? In: Andreas LUCCO, Brian RÜEGER, Rainer FUCHS, Rudolf ERGENZINGER und Jean-Paul THOMMEN (Hrsg.), Marketing : Konzepte - Instrumente - Aufgaben. Zürich: Versus. S. 154–170. ISBN 978-3-03909-346-5
Klaas, Michael. 2017. “Was ist die digitale Transformation und digitales Marketing?” In Marketing : Konzepte - Instrumente - Aufgaben, edited by Andreas Lucco, Brian Rüeger, Rainer Fuchs, Rudolf Ergenzinger, and Jean-Paul Thommen, 154–70. Zürich: Versus.
Klaas, Michael. “Was ist die digitale Transformation und digitales Marketing?” Marketing : Konzepte - Instrumente - Aufgaben, edited by Andreas Lucco et al., Versus, 2017, pp. 154–70.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.