Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-23701
Publication type: Bachelor thesis
Title: Reflections on the Parkinson’s Project : learning experiences with the Gibbs’ Reflective Cycle
Authors: Schoch, Leanna
Advisors / Reviewers: Tobler-Harzenmoser, Judith
DOI: 10.21256/zhaw-23701
Extent: 57
Issue Date: 2021
Publisher / Ed. Institution: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften
Publisher / Ed. Institution: Winterthur
Language: English
Subjects: People with Parkinson’s; Physiotherapy; Online exercise classes; Professional Practice report; Gibbs’ reflective cycle; Research paper; PwP; Parkinson-Betroffene; Online-Trainingsklassen; Berufspraxisartikel; Forschungsartikel; Gibbs’ reflective cycle; Physiotherapie
Subject (DDC): 616.8: Neurology, diseases of nervous system
Abstract: Hintergrund: Im April 2020, nahm ich an einem Parkinson’s Projekt der Hallamshire Physiotherapy Sheffield Clinic (UK) teil. Auf Grund des Lockdowns mussten die wöchentlichen Parkinson’s Trainingsklassen vor Ort eingestellt werden, weshalb als Alternative Onlineklassen für die Teilnehmenden entwickelt wurden. Zusammen mit einer anderen Studentin hatte ich die Möglichkeit an diesem Projekt teilzunehmen, bei welchem wir in den Parkinson’s Online-Trainingsklassen partizipierten und sie anhand von Videos und einer Umfrage unter den Teilnehmenden evaluierten. Als Ergebnis des Projekts schrieben wir einen Forschungsartikel und einen Berufspraxisartikel. Ziel: In meiner Bachelorarbeit analysiere ich sieben Situationen des Parkinson’s Projekts anhand des «Gibbs’ reflective cycle». Analyse: Der erste Teil meiner Arbeit reflektiert meinen Lernprozess durch Teilnahme an und Beobachtung der Onlineklassen für Parkinson-Betroffene. Der zweite Teil handelt von den Erfahrungen mit dem Schreibprozess der beiden Artikel. Schlussfolgerung: Durch das Schreiben einer Reflexionsarbeit wurde mir deutlich, wie viel ich dank diesem Projekt gelernt habe. Zudem hat es mir aufgezeigt, dass Reflexion ein wesentlicher Schritt zur Festigung dieses Wissens ist und eine wichtige Voraussetzung, um es für das nächste Mal adaptieren zu können.
Background: In April 2020, I participated in the Parkinson’s Project of the Hallamshire Physiotherapy Sheffield Clinic (UK). Due to the lockdown, the in-person Parkinson’s exercise classes were prohibited. Therefore, online classes for the participants were developed. I and one other student had the opportunity to join this project, in the context of which we participated in and evaluated Parkinson’s online exercise classes, also analysing a survey completed by the participants. As a result of this project, a research paper and a Professional Practice report were written. Objective: In my bachelor’s thesis I analyse seven situations from the Parkinson’s Project with the Gibbs’ reflective cycle. Analysis: The first part of my thesis describes my experience of learning through observing and participating in the online exercise classes for people with Parkinson’s. The second part reflects on the process of writing the two articles. Conclusions: By writing this reflective thesis I realised how much I have learned during this project and also that reflection is an integral step in deepening this knowledge and being able to adapt it for another time.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/23701
License (according to publishing contract): CC BY 4.0: Attribution 4.0 International
Departement: School of Health Sciences
Appears in collections:Abschlussarbeiten Physiotherapie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Schoch_Leanna_PT18_PT92.pdf813.68 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Schoch, L. (2021). Reflections on the Parkinson’s Project : learning experiences with the Gibbs’ Reflective Cycle [Bachelor’s thesis, ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften]. https://doi.org/10.21256/zhaw-23701
Schoch, L. (2021) Reflections on the Parkinson’s Project : learning experiences with the Gibbs’ Reflective Cycle. Bachelor’s thesis. ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-23701.
L. Schoch, “Reflections on the Parkinson’s Project : learning experiences with the Gibbs’ Reflective Cycle,” Bachelor’s thesis, ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Winterthur, 2021. doi: 10.21256/zhaw-23701.
SCHOCH, Leanna, 2021. Reflections on the Parkinson’s Project : learning experiences with the Gibbs’ Reflective Cycle. Bachelor’s thesis. Winterthur: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften
Schoch, Leanna. 2021. “Reflections on the Parkinson’s Project : Learning Experiences with the Gibbs’ Reflective Cycle.” Bachelor’s thesis, Winterthur: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften. https://doi.org/10.21256/zhaw-23701.
Schoch, Leanna. Reflections on the Parkinson’s Project : Learning Experiences with the Gibbs’ Reflective Cycle. ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften, 2021, https://doi.org/10.21256/zhaw-23701.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.