Publication type: Book part
Type of review: Editorial review
Title: Was ist Marketing?
Authors: Rüeger, Brian
et. al: No
Published in: Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren
Editors of the parent work: Rüeger, Brian
Merdzanovic, Adis
Wyss, Saskia
Page(s): 14
Pages to: 38
Issue Date: 2022
Publisher / Ed. Institution: Versus
Publisher / Ed. Institution: Zürich
ISBN: 978-3-03909-356-4
978-3-03909-816-3
Language: German
Subject (DDC): 658.8: Marketing management
Abstract: Unser Leben und unsere Gesellschaft verändern sich stetig. Wir ändern Gewohnheiten, nutzen neue Kommunikationsmöglichkeiten, informieren uns über unterschiedliche Kanäle und verändern mit der Zeit auch unser Verständnis davon, was uns wichtig und wertvoll ist. Dieses Kapitel zeigt auf, wie sich Marketing über die Zeit entwickelt hat und was unter modernem Marketing zu verstehen ist. Zusätzlich werden die Grundbegriffe des Marketings geklärt.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/24697
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Rüeger, B. (2022). Was ist Marketing? In B. Rüeger, A. Merdzanovic, & S. Wyss (eds.), Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren (pp. 14–38). Versus.
Rüeger, B. (2022) ‘Was ist Marketing?’, in B. Rüeger, A. Merdzanovic, and S. Wyss (eds) Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren. Zürich: Versus, pp. 14–38.
B. Rüeger, “Was ist Marketing?,” in Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren, B. Rüeger, A. Merdzanovic, and S. Wyss, Eds. Zürich: Versus, 2022, pp. 14–38.
RÜEGER, Brian, 2022. Was ist Marketing? In: Brian RÜEGER, Adis MERDZANOVIC und Saskia WYSS (Hrsg.), Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren. Zürich: Versus. S. 14–38. ISBN 978-3-03909-356-4
Rüeger, Brian. 2022. “Was ist Marketing?” In Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren, edited by Brian Rüeger, Adis Merdzanovic, and Saskia Wyss, 14–38. Zürich: Versus.
Rüeger, Brian. “Was ist Marketing?” Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren, edited by Brian Rüeger et al., Versus, 2022, pp. 14–38.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.