Issue Date | Title | Involved Person(s) |
29-Dec-2022 | Interprofessionality in the health professions in the transformation of a modern role and profession development : report on the results of a world café at the Drei-Länder-Tagung on May 5, 2022 in Bern | Brandes, Cindy; Glässel, Andrea; Raab, Anja; Herrmann, Beate; Höppner, Heidi |
14-Dec-2022 | Interprofessional peer-assisted learning and tutor training practices in health professions education : a snapshot of Germany | Herinek, Doreen; Woodward-Kron, Robyn; Huber, Marion; Helmer, Stefanie M.; Körner, Mirjam, et al |
15-Nov-2022 | Interprofessional education day 2019 : a qualitative participant evaluation | Gysin, Stefan; Huber, Marion; Feusi, Emanuel; Gerber-Grote, Andreas; Witt, Claudia M. |
May-2022 | Students' perspectives on professional identity formation during an undergraduate program in health promotion and prevention in Switzerland | Biehl, Verena; Wieber, Frank; Abegglen, Denise; Glässel, Andrea |
16-Sep-2021 | Kommunikationstraining und High Fidelity Simulation – eine Quadratur des Kreises? : Möglichkeiten der curricularen Implementierung sowie der methodisch-didaktischen Herangehensweise | Häusermann, Sara Ursula; Hediger, Rachel |
2021 | Akademisierung der Gesundheitsberufe in der Schweiz : Zahlen und Fakten | Bucher, Thomas |
2021 | Pflege- und Therapieberufe an die Hochschulen! : Dokumentation der Online-Symposien «Sind duale Studiengänge der Hebammen ein Modell für die Therapieberufe?» und «Bachelor-Studiengänge in Österreich und der Schweiz: Modelle für die Therapie- und Pflegeberufe in Deutschland?» vom 18. März und 8. September 2021 | Höppner, Heidi; Gerber-Grote, Andreas; Bucher, Thomas |
2020 | Student views of interprofessional education facilitator competencies : a cross-sectional study | Kerry-Krause, Matthew J.; Spiegel-Steinmann, Brigitta; Melloh, Markus; Tamas, Andrea; Dratva, Julia, et al |
2020 | Entwicklung eines E-Learning zum Epidemiengesetz der Schweiz für Schulgesundheitsfachpersonen | Manser Bonnard, Anita; Morger, Regula |