Publication type: Article in scientific journal
Type of review: Peer review (publication)
Title: Crowd und Rüben
Authors: Müller, Salome
Simeon, Michaela
Published in: Zeitschrift Führung + Organisation
Volume(Issue): 82
Issue: 4
Page(s): 264
Pages to: 266
Issue Date: 2013
Publisher / Ed. Institution: Schäffer-Poeschel
ISSN: 0044-3212
0722-7485
Language: German
Subjects: ZfO; Marketing; Crowd; Rüben
Subject (DDC): 658.4: Executive Management
Abstract: Crowdsourcing - dieser Neologismus versprüht eine Aura von Innovation und Fortschritt. Wer an die Crowd auslagert, geht mit der Zeit. Doch was ist Crowdsourcing eigentlich genau? So oft der Begriff verwendet wird, so selten wird er kritisch reflektiert. Im Zuge des Hype wird vieles, was im Internet irgendwie mit dem Zutun einer grösseren Menge von Personen zu tun hat, als Crowdsourcing bezeichnet - Kraut und Rüben! Die konstitutiven Merkmale im Sinne einer neuen Organisationslösung werden vor allem im Bereich Microworking erfüllt, bei vielen anderen Kategorien von Crowdsourcing treffen sie nicht zu. 
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/9025
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.