Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2022 | Distance and closeness : the im/politeness of space in communication | Brown, Lucien; Hübscher, Iris |
2022 | Wisdom in practice : phronesis and co-emergent learning in translator education | Massey, Gary; Ehrensberger-Dow, Maureen |
2022 | Zum Verhältnis von Sprache, Sprachen und Institutionen in mehrsprachigen Gesellschaften : eine Einleitung | Hohenstein, Christiane; Hornung, Antonie |
2022 | Identifying and making available good practices of text production | Perrin, Daniel; Whitehouse, Marlies |
2022 | Kritik als Erkenntnismodus, Praxis und Untersuchungsgegenstand in der Diskurslinguistik | Dreesen, Philipp |
2022 | Translation, meaning and the duo colloqium : contextuality in translation and interpreting | Massey, Gary; Bogucki, Lukasz; Kornacki, Michal |
2022 | The augmented interpreter : a pilot study on the use of augmented reality in interpreting | Gieshoff, Anne Catherine; Schuler, Martin |
2022 | Konstruktion(en) erst- und zweitsprachlichen Wissens : Lernprozesse und Steuerungsoptionen aus gebrauchsbasierter Perspektive | Madlener-Charpentier, Karin; Behrens, Heike |
2022 | Aufmerksamkeitslenkung durch strukturierte Inputfluten : Gelingensbedingungen impliziten und expliziten inzidentellen Zweitsprachlernens | Madlener-Charpentier, Karin |
2022 | Footing | Dreesen, Philipp |