Issue Date | Title | Involved Person(s) |
26-Aug-2023 | Scenario-based literacy education : effects of integrated reading and writing tasks on text quality | Gautschi, Curtis; Madlener-Charpentier, Karin; Hoefele, Joachim; Liste Lamas, Elsa; Konstantinidou, Liana |
2023 | Schreibförderung in der beruflichen Bildung aus DaF-/ DaZ-Perspektive | Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Madlener-Charpentier, Karin; Hoefele, Joachim |
31-Jul-2021 | Szenariobasierte Lese-Schreib-Förderung in der beruflichen Bildung | Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Liana; Opacic, Aleksandra |
25-Mar-2021 | Integrated reading and writing support in vocational education and training | Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim; Madlener-Charpentier, Karin; Opacic, Aleksandra; Sigges, Stefan |
25-Mar-2021 | Literacy skills for participation in the labour market | Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim |
Mar-2021 | The potential of learner corpora for a need-oriented teaching of writing | Liste Lamas, Elsa; Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; König, Stefan; Lukas, Sarah, et al |
Sep-2020 | Korpora in der beruflichen Bildung : eine Chance für eine differenzierte Förderung der allgemeinen Schreibkompetenz | Liste Lamas, Elsa; Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana |
2020 | Literacy for Entrepreneurship : eine korpuslinguistische Studie zu den sprachlichen Herausforderungen bei Unternehmensgründung und -führung | Hoefele, Joachim; Liste Lamas, Elsa; Konstantinidou, Triantafyllia Liana |