Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2021 | Mit digitaler Kultur zur verbindlichen Freiwilligenkommunikation : wie Strukturbedingungen Inklusion in der Freiwilligenarbeit fördern können | Koch, Carmen; Klopfenstein Frei, Nadine |
2021 | Rethinking intercultural competence in foreign and second language classrooms for adult migrant learners | Hohenstein, Christiane; Konstantinidou, Liana; Opacic, Aleksandra |
2021 | The case for Easy Italian : an empirical study on the impact of translators’ strategies on text comprehensibility | Carrer, Luisa |
2021 | Interactional training interventions boost children’s expressive pragmatic abilities : evidence from a novel multidimensional testing approach | Pronina, Mariia; Hübscher, Iris; Holler, Judith; Prieto, Pilar |
2021 | Merkmale der politischen Journalisten | Dingerkus, Filip; Keel, Guido |
Jan-2021 | Zwischen Aufmerksamkeitslenkung und Bewusstmachung : implizite & explizite Optionen eines kommunikativen Grammatikunterrichts | Madlener-Charpentier, Karin |
2021 | Escalas de descriptores ilustrativos del MCER : competencias en lengua de signo | Keller Paul, Jörg; Bürgin, Petrea; Meili, Aline; Ni, Dawei |
2021 | Schreiben, reden und schweigen : Entwicklungsszenarien | Mahlow, Cerstin |
2021 | Exploring and expanding the plus of translators’ power : translatorial agency and the communicative constitution of organizations (CCO) | Massey, Gary |
2021 | Analysing and optimising Informed Consent in cooperation with ethics committees and medical researchers | Matic, Igor; De Nardi, Gianni; Steiner, Felix |