Issue Date | Title | Involved Person(s) |
15-Feb-2022 | Skills quest : a game-based learning concept that boosts engagement | Reichmuth, Andrea; Javet, Fabienne |
3-Feb-2022 | Mühsame und repetitive Tätigkeiten automatisieren | Scheppler, Björn |
2022 | The value of virtual reality as a complementary tool for learning success | Keller, Thomas; Curcio, Rosalia; Brucker-Kley, Elke |
2022 | Design von digitalen Lernangeboten mit myScripting Zusammenfassung | Müller Werder, Claude; Erlemann, Jennifer |
2022 | Game-based learning as a gateway for promoting financial literacy : how games in economics influence students’ financial interest | Platz, Liane; Jüttler, Michael |
2022 | The long-term effects of students’ economic competencies on the transition from school to university in the international context | Jüttler, Michael; Schumann, Stephan |
16-Dec-2021 | Weiterbildung à la carte : wieviel Flexibilisierung braucht es in der Hochschulweiterbildung? | Schwitter, Yamilée; Waech, Cassandra |
13-Sep-2021 | Endlich wieder Vorlesungen vor Ort : meine Erfahrungen von zwei Summer Schools | Carlander, Maria |
6-Jun-2021 | Conditions for spin-off creation at Swiss universities of applied sciences : a gender sensitive approach | Schneider, Noemi; Bläse, Richard; Liebig, Brigitte |
6-May-2021 | Wer sind die Teilnehmenden bei unseren Weiterbildungen in Managed Health Care? | Waech, Cassandra |
2-Apr-2021 | Supporting students with Covid-related anxiety when teaching online | Dufresne, Alexandra |
2021 | Kommt es bei der Wahl eines Wirtschaftsstudiums auf die Lehrperson in der Schule an? : der Einfluss der von den Lernenden wahrgenommenen Lehrprofessionalität ihrer Wirtschaftslehrpersonen auf die Wahl eines Wirtschaftsstudiums | Jüttler, Michael; Maier, Fabian; Schumann, Stephan |
2021 | BGE 146 II 309 und die juristische Ausbildung an Fachhochschulen (Teil 1) | Lehne, Jens |
2021 | BGE 146 II 309 und die juristische Ausbildung an Fachhochschulen (Teil 2) | Lehne, Jens |
2021 | Facilitating flexible learning by replacing classroom time with an online learning environment : a systematic review of blended learning in higher education | Müller Werder, Claude; Mildenberger, Thoralf |