Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-24459
Publication type: Conference paper
Type of review: Not specified
Title: Lernaktivierung in digitalen Lernangeboten mit myScripting designen
Authors: Müller Werder, Claude
Buchner, Josef
Erlemann, Jennifer
Spörri, Sandra
et. al: No
DOI: 10.21256/zhaw-24459
Proceedings: Inverted Classroom and beyond 2021. 10 Jahre #icmbeyond
Editors of the parent work: Buchner, Josef
Freisleben-Teutscher, Christian F.
Neiske, Iris
Morisse, Karsten
Page(s): 21
Pages to: 35
Conference details: Inverted Classroom and Beyond, online, 23.-24. Februar 2021
Issue Date: 2022
Publisher / Ed. Institution: Books on Demand
Publisher / Ed. Institution: Norderstedt
ISBN: 978-3-7557-4916-5
Language: German
Subject (DDC): 371: Schools and their activities
Abstract: Im Designprozess ist die Lernaktivierung in digitalen Lernumgebungen von wesentlicher Bedeutung. Für das erfolgreiche Lernen sollen im Design nebst der Lernaktivierung auch ein möglichst hohes Lernengagement berücksichtigt werden. Hierfür bietet das Education Design-Tool myScripting eine entscheidende Unterstützungsleistung: (1) die Aktivitäten und der Lernprozess werden in einem Design-Board systematisch entwickelt, (2) die Aktivitäten werden visuell dargestellt sowie der Workload laufend analysiert (3) und die Lernaufträge werden im Sinne des ICAPModells gefördert. In diesem Beitrag wird diskutiert, wie Design-Tools das Design und die Analyse der Lernaktivierung wirkungsvoll unterstützen.
URI: https://fnma.at/content/download/2459/14175
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/24459
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): CC BY-NC-ND 4.0: Attribution - Non commercial - No derivatives 4.0 International
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Center for Innovative Teaching and Learning (ZID)
Published as part of the ZHAW project: myScripting
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2022_Mueller-etal_Lernaktivierung-digitale-Learnangebote-myScripting.pdf1.02 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Müller Werder, C., Buchner, J., Erlemann, J., & Spörri, S. (2022). Lernaktivierung in digitalen Lernangeboten mit myScripting designen [Conference paper]. In J. Buchner, C. F. Freisleben-Teutscher, I. Neiske, & K. Morisse (eds.), Inverted Classroom and beyond 2021. 10 Jahre #icmbeyond (pp. 21–35). Books on Demand. https://doi.org/10.21256/zhaw-24459
Müller Werder, C. et al. (2022) ‘Lernaktivierung in digitalen Lernangeboten mit myScripting designen’, in J. Buchner et al. (eds) Inverted Classroom and beyond 2021. 10 Jahre #icmbeyond. Norderstedt: Books on Demand, pp. 21–35. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-24459.
C. Müller Werder, J. Buchner, J. Erlemann, and S. Spörri, “Lernaktivierung in digitalen Lernangeboten mit myScripting designen,” in Inverted Classroom and beyond 2021. 10 Jahre #icmbeyond, 2022, pp. 21–35. doi: 10.21256/zhaw-24459.
MÜLLER WERDER, Claude, Josef BUCHNER, Jennifer ERLEMANN und Sandra SPÖRRI, 2022. Lernaktivierung in digitalen Lernangeboten mit myScripting designen. In: Josef BUCHNER, Christian F. FREISLEBEN-TEUTSCHER, Iris NEISKE und Karsten MORISSE (Hrsg.), Inverted Classroom and beyond 2021. 10 Jahre #icmbeyond [online]. Conference paper. Norderstedt: Books on Demand. 2022. S. 21–35. ISBN 978-3-7557-4916-5. Verfügbar unter: https://fnma.at/content/download/2459/14175
Müller Werder, Claude, Josef Buchner, Jennifer Erlemann, and Sandra Spörri. 2022. “Lernaktivierung in digitalen Lernangeboten mit myScripting designen.” Conference paper. In Inverted Classroom and beyond 2021. 10 Jahre #icmbeyond, edited by Josef Buchner, Christian F. Freisleben-Teutscher, Iris Neiske, and Karsten Morisse, 21–35. Norderstedt: Books on Demand. https://doi.org/10.21256/zhaw-24459.
Müller Werder, Claude, et al. “Lernaktivierung in digitalen Lernangeboten mit myScripting designen.” Inverted Classroom and beyond 2021. 10 Jahre #icmbeyond, edited by Josef Buchner et al., Books on Demand, 2022, pp. 21–35, https://doi.org/10.21256/zhaw-24459.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.