Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorWagner, Franc-
dc.contributor.authorKleinberger, Ulla-
dc.date.accessioned2018-02-06T15:12:12Z-
dc.date.available2018-02-06T15:12:12Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.isbn978-3-631-65706-5de_CH
dc.identifier.urihttps://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/2644-
dc.description.abstractUsing new media, children and adolescents get earlier in contact with reading and writing tasks and learn to write in new styles that are not taught at school. In public discourse it often was criticised that the competence acquired is selective and does not meet normative writing tasks as for instance composition tests at school. It is argued that the students ability to reflect their writing is higher than estimated. Data from a research project on the relation between writing competence and writing in new media are used as documents in support for discussing students writing competence from the teacher’s and from the student’s perspective.de_CH
dc.language.isodede_CH
dc.publisherPeter Langde_CH
dc.relation.ispartofJugendsprache in Schule, Medien und Alltagde_CH
dc.relation.ispartofseriesSprache - Kommunikation - Kulturde_CH
dc.rightsLicence according to publishing contractde_CH
dc.subjectNeue Mediende_CH
dc.subjectSchreibende_CH
dc.subjectJugendsprachede_CH
dc.subject.ddc302: Soziale Interaktionde_CH
dc.titleReflexionen zum Schreiben Jugendlicher in neuen Mediende_CH
dc.typeBuchbeitragde_CH
dcterms.typeTextde_CH
zhaw.departementAngewandte Linguistikde_CH
zhaw.organisationalunitInstitut für Übersetzen und Dolmetschen (IUED)de_CH
zhaw.publisher.placeFrankfurt am Mainde_CH
dc.identifier.doi10.3726/978-3-653-04950-3de_CH
zhaw.funding.euNode_CH
zhaw.originated.zhawYesde_CH
zhaw.pages.end124de_CH
zhaw.pages.start109de_CH
zhaw.parentwork.editorSpiegel, Carmen-
zhaw.parentwork.editorGysin, Daniel-
zhaw.publication.statuspublishedVersionde_CH
zhaw.series.number19de_CH
zhaw.publication.reviewEditorial reviewde_CH
zhaw.webfeedAngewandte Text- und Gesprächslinguistikde_CH
Appears in collections:Publikationen Angewandte Linguistik

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show simple item record
Wagner, F., & Kleinberger, U. (2016). Reflexionen zum Schreiben Jugendlicher in neuen Medien. In C. Spiegel & D. Gysin (eds.), Jugendsprache in Schule, Medien und Alltag (pp. 109–124). Peter Lang. https://doi.org/10.3726/978-3-653-04950-3
Wagner, F. and Kleinberger, U. (2016) ‘Reflexionen zum Schreiben Jugendlicher in neuen Medien’, in C. Spiegel and D. Gysin (eds) Jugendsprache in Schule, Medien und Alltag. Frankfurt am Main: Peter Lang, pp. 109–124. Available at: https://doi.org/10.3726/978-3-653-04950-3.
F. Wagner and U. Kleinberger, “Reflexionen zum Schreiben Jugendlicher in neuen Medien,” in Jugendsprache in Schule, Medien und Alltag, C. Spiegel and D. Gysin, Eds. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2016, pp. 109–124. doi: 10.3726/978-3-653-04950-3.
WAGNER, Franc und Ulla KLEINBERGER, 2016. Reflexionen zum Schreiben Jugendlicher in neuen Medien. In: Carmen SPIEGEL und Daniel GYSIN (Hrsg.), Jugendsprache in Schule, Medien und Alltag. Frankfurt am Main: Peter Lang. S. 109–124. ISBN 978-3-631-65706-5
Wagner, Franc, and Ulla Kleinberger. 2016. “Reflexionen zum Schreiben Jugendlicher in neuen Medien.” In Jugendsprache in Schule, Medien und Alltag, edited by Carmen Spiegel and Daniel Gysin, 109–24. Frankfurt am Main: Peter Lang. https://doi.org/10.3726/978-3-653-04950-3.
Wagner, Franc, and Ulla Kleinberger. “Reflexionen zum Schreiben Jugendlicher in neuen Medien.” Jugendsprache in Schule, Medien und Alltag, edited by Carmen Spiegel and Daniel Gysin, Peter Lang, 2016, pp. 109–24, https://doi.org/10.3726/978-3-653-04950-3.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.