Publication type: | Article in scientific journal |
Type of review: | Peer review (publication) |
Title: | Single group design feasibility study of occupational therapy for children with experience of displacement in a school setting |
Authors: | Roos, Kim Schlegel, Frida Wenger, Ines Gantschnig, Brigitte E. |
et. al: | No |
Published in: | Ergoscience |
Volume(Issue): | 18 |
Issue: | 1 |
Page(s): | 19 |
Pages to: | 26 |
Issue Date: | Mar-2023 |
Publisher / Ed. Institution: | Schulz-Kirchner |
ISSN: | 1861-6348 1861-6356 |
Language: | English |
Subjects: | Geflüchtete; Resilienz; Gruppentherapie; Wirksamkeit; Intervention; Migration; Asylsuchende; Refugees; Resilience; Group-therapy; Utility; Intervention; Migration; Asylum seekers |
Subject (DDC): | 371: Schools and their activities 615.8515: Occupational therapy |
Abstract: | Introduction: In Switzerland, children with experience of displacement have lower educational success than other children. It is assumed that displacement can negatively influence schoolwork task performance. The aim of this study was to assess the feasibility of conducting a definitive trial in terms of process, required resources, management, and scientific basis to investigate the effectiveness of occupational therapy (OT) interventions. Method: 15 students of a Swiss elementary school with experience of displacement who had problems in schoolwork task performance selected by their teachers were recruited for a single group study design. We assessed participants regarding quality a.) of schoolwork task performance (School AMPS) b.) social interaction (ESI), and c.) of life (KIDSCREEN). In nine OT session, participants received therapeutic interventions focussing on enhancing schoolwork task performance, social and communication skills and resilience. We used Wilcoxon Signed Rank Test to examine pre- to postintervention data. Results: Results showed high commitment to OT interventions but no improvement regarding quality of schoolwork task performance and social interaction (p>.01). Quality of life could not be assessed. Conclusion: Findings suggest that the OT intervention is feasible and promising for children with experience of displacement, but assessments are not feasible for evaluating the effect and efficacy of the outcomes. Einleitung: Kinder mit Fluchterfahrungen haben in der Schweiz einen geringeren Bildungserfolg als andere Kinder. Es wird vermutet, dass Fluchterfahrungen die schulischen Leistungen negativ beeinflussen können. Ziel dieser Studie war es, die Machbarkeit einer möglichen größeren Studie zu eruieren in Bezug auf Ablauf, benötigte Ressourcen, Management und wissenschaftliche Grundlagen. Methode: 15 Kinder mit Fluchterfahrungen aus einer Schweizer Regelschule mit besonderen Herausforderungen in der Schule wurden von ihren Lehrer*innen ausgewählt und so für eine Studie im Einzelgruppendesign rekrutiert. Die Auswertung erfolgte hinsichtlich a.) der durchschnittlichen Ausführungsqualität von schulbezogenen Aufgaben (School AMPS), b.) der Qualität der sozialen Interaktion (ESI) und c.) der Lebensqualität (KIDSCREEN). In neun ergotherapeutischen Einheiten führten wir eine Intervention im Rahmen eines Projektes durch. Die Daten zur Machbarkeit wurden basierend auf einer Inhaltsanalyse und der Outcome-Daten mittels des Wilcoxon Signed Rank Test ausgewertet. Ergebnisse: Die Ergebnisse zeigen ein hohes Engagement für die ergotherapeutischen Interventionen, aber keine signifikanten Unterschiede in der durchschnittlichen Ausführungsqualität von Schulaufgaben und der Qualität der sozialen Interaktion (p>.01). Die Lebensqualität konnte nicht bewertet werden. Schlussfolgerung: Die Ergebnisse deuten darauf hin, dass die ergotherapeutischen Interventionen für Kinder mit Fluchterfahrungen gut umsetzbar und vielversprechend sind, die angewendeten Assessments sich jedoch nicht eignen, um Wirkung und Wirksamkeit der Interventionen zu evaluieren. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/28834 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | School of Health Sciences |
Organisational Unit: | Institute of Occupational Therapy (IER) |
Published as part of the ZHAW project: | Ergotherapie bei Kindern mit Kriegs- und/oder Fluchterfahrung |
Appears in collections: | Publikationen Gesundheit |
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Roos, K., Schlegel, F., Wenger, I., & Gantschnig, B. E. (2023). Single group design feasibility study of occupational therapy for children with experience of displacement in a school setting. Ergoscience, 18(1), 19–26.
Roos, K. et al. (2023) ‘Single group design feasibility study of occupational therapy for children with experience of displacement in a school setting’, Ergoscience, 18(1), pp. 19–26.
K. Roos, F. Schlegel, I. Wenger, and B. E. Gantschnig, “Single group design feasibility study of occupational therapy for children with experience of displacement in a school setting,” Ergoscience, vol. 18, no. 1, pp. 19–26, Mar. 2023.
ROOS, Kim, Frida SCHLEGEL, Ines WENGER und Brigitte E. GANTSCHNIG, 2023. Single group design feasibility study of occupational therapy for children with experience of displacement in a school setting. Ergoscience. März 2023. Bd. 18, Nr. 1, S. 19–26
Roos, Kim, Frida Schlegel, Ines Wenger, and Brigitte E. Gantschnig. 2023. “Single Group Design Feasibility Study of Occupational Therapy for Children with Experience of Displacement in a School Setting.” Ergoscience 18 (1): 19–26.
Roos, Kim, et al. “Single Group Design Feasibility Study of Occupational Therapy for Children with Experience of Displacement in a School Setting.” Ergoscience, vol. 18, no. 1, Mar. 2023, pp. 19–26.
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