Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-30771
Publication type: Book
Type of review: Editorial review
Title: Accessible research and teaching at universities / Barrierefreies Forschen und Lehren an Hochschulen
Authors: Darvishy, Alireza
Hedderich, Ingeborg
Oberholzer, Franziska
Sethe, Rolf
et. al: No
DOI: 10.3218/4180-4
10.21256/zhaw-30771
Extent: 65
Issue Date: 2024
Series: Barrierefrei
Publisher / Ed. Institution: vdf Hochschulverlag
Publisher / Ed. Institution: Zollikon
ISBN: 978-3-7281-4179-8
978-3-7281-4180-4
Language: German
English
Subjects: Persons with disabilities; Chronic illness; Barrier checklist; Structural measure; Assistant; Diversity office; Menschen mit Beeinträchtigungen; Chronische Krankheit; Checkliste; Unterstützungsmassnahme; Infrastrukturmassnahme; Assistenzperson; Diversity-Stelle
Subject (DDC): 378: Higher education
Abstract: This book presents recommendations on how universities can be made (more) accessible for researchers and teachers with disabilities or chronic illnesses. The target audience for these recommendations is university management and university staff responsible for structural measures, digital channels, lecture halls, diversity offices, etc. With the help of the checklists, any barriers can be identified so that they can be removed in a targeted manner. Without such a general approach, those affected must find individual solutions for their needs. This causes unnecessary stress and generates additional work on their part. We would like to see a university that recognizes everyone’s needs. Dieses Buch stellt Empfehlungen vor, wie Hochschulen für Forschende und Lehrende mit Beeinträchtigungen oder chronischen Erkrankungen barrierefrei(er) gestaltet werden können. Das Zielpublikum dieser Empfehlungen sind Hochschulleitungen sowie Hochschulmitarbeitende, die für bauliche Massnahmen, digitale Kanäle, Vorlesungshörsäle, Diversity-Stellen usw. zuständig sind. Mithilfe der Checklisten können allfällige Barrieren identifiziert werden, um diese gezielt abbauen zu können. Ohne einen solchen generellen Ansatz müssen die Betroffenen individuelle Lösungen für ihre Bedürfnisse finden. Dies verursacht unnötigerweise Stress und generiert einen Mehraufwand ihrerseits. Wir wünschen uns eine Hochschule, die die Bedürfnisse aller Menschen berücksichtigt.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/30771
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): CC BY 4.0: Attribution 4.0 International
Departement: School of Engineering
Organisational Unit: Institute of Computer Science (InIT)
Appears in collections:Publikationen School of Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_Darvishy-etal_Accessible-research-and-teaching-at-universities.pdf1.73 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Darvishy, A., Hedderich, I., Oberholzer, F., & Sethe, R. (2024). Accessible research and teaching at universities / Barrierefreies Forschen und Lehren an Hochschulen. vdf Hochschulverlag. https://doi.org/10.3218/4180-4
Darvishy, A. et al. (2024) Accessible research and teaching at universities / Barrierefreies Forschen und Lehren an Hochschulen. Zollikon: vdf Hochschulverlag. Available at: https://doi.org/10.3218/4180-4.
A. Darvishy, I. Hedderich, F. Oberholzer, and R. Sethe, Accessible research and teaching at universities / Barrierefreies Forschen und Lehren an Hochschulen. Zollikon: vdf Hochschulverlag, 2024. doi: 10.3218/4180-4.
DARVISHY, Alireza, Ingeborg HEDDERICH, Franziska OBERHOLZER und Rolf SETHE, 2024. Accessible research and teaching at universities / Barrierefreies Forschen und Lehren an Hochschulen. Zollikon: vdf Hochschulverlag. ISBN 978-3-7281-4179-8
Darvishy, Alireza, Ingeborg Hedderich, Franziska Oberholzer, and Rolf Sethe. 2024. Accessible research and teaching at universities / Barrierefreies Forschen und Lehren an Hochschulen. Zollikon: vdf Hochschulverlag. https://doi.org/10.3218/4180-4.
Darvishy, Alireza, et al. Accessible research and teaching at universities / Barrierefreies Forschen und Lehren an Hochschulen. vdf Hochschulverlag, 2024, https://doi.org/10.3218/4180-4.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.