Publication type: Article in scientific journal
Type of review: No review
Title: Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen
Authors: Wieber, Frank
Neck-Häberli, Regula
Published in: Forschung & Lehre
Volume(Issue): 2016
Issue: 6
Page(s): 514
Pages to: 515
Issue Date: 2016
Publisher / Ed. Institution: Deutscher Hochschulverband
ISSN: 0945-5604
Language: German
Subjects: Ziele; Pläne; Motivation; Gesundheit
Subject (DDC): 150: Psychology
Abstract: Warum ist es so leicht, sich Ziele zu setzen und warum teils so schwer, diese erfolgreich in die Tat umzusetzen? Neue Erkenntnisse aus der Motivationsforschung zeigen, wie die Lücke zwischen guter Absicht und erfolgreicher Tat besser überwunden werden kann.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/9390
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Health Sciences
Organisational Unit: Institute of Nursing (IPF)
Appears in collections:Publikationen Gesundheit

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Wieber, F., & Neck-Häberli, R. (2016). Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen. Forschung & Lehre, 2016(6), 514–515.
Wieber, F. and Neck-Häberli, R. (2016) ‘Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen’, Forschung & Lehre, 2016(6), pp. 514–515.
F. Wieber and R. Neck-Häberli, “Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen,” Forschung & Lehre, vol. 2016, no. 6, pp. 514–515, 2016.
WIEBER, Frank und Regula NECK-HÄBERLI, 2016. Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen. Forschung & Lehre. 2016. Bd. 2016, Nr. 6, S. 514–515
Wieber, Frank, and Regula Neck-Häberli. 2016. “Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen.” Forschung & Lehre 2016 (6): 514–15.
Wieber, Frank, and Regula Neck-Häberli. “Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen.” Forschung & Lehre, vol. 2016, no. 6, 2016, pp. 514–15.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.