Skip navigation
Home
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Person
Title
Issue Date
ZHAW Projects
Organisational Unit
Publication Type
Subject (DDC)
Subject
Keywords for Webfeeds
Series
ZHAW Magazines
Language
Deutsch
English
Sign on to:
My workspace
Receive email
updates
Edit Profile
ZHAW digitalcollection
Browsing by Person miel
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
title
issue date
submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Metadata reports
CSV (short)
RIS
BibTeX
Showing results 20 to 39 of 41
< previous
next >
Issue Date
Title
Involved Person(s)
2021
Nudging : gesundes und umweltfreundliches Verhalten im Alltag möglichst einfach und intuitiv gestalten
Burkhalter, Linda
;
Berger, Verena
24-Nov-2022
Nudging in Beratung und Prävention
Burkhalter, Linda
2022
Nudging-Massnahmen für eine effektive Elementarschadenprävention bei Bestandesbauten
Bade, Stephanie
;
Burkhalter, Linda
;
Müller, Urs
24-Nov-2021
Nutzen statt besitzen - die Psychologie hinter der Kreislaufwirtschaft : Vorlesung gehalten an der Volkshochschule Winterthur und Umgebung (VHS), 24. November 2021
Burkhalter, Linda
2014
Online web experiments using live web content
Seiler, Roger
;
Miesler, Linda
;
Hari, Jürg J.
15-Apr-2014
Pärke im Plakat
Miesler, Linda
;
Müller, Urs
2012
Product choice and anthropomorphic designs : do consumption goals shape innate preferences for human-like forms?
Miesler, Linda
2019
Ressourcenschonendes Handeln im Alltag möglichst einfach gestalten : das Potential von Nudging
Miesler, Linda
2014
SenseMaking presentations : the effect of storytelling and knowledge visualization in B2B sales situations on attitudes, knowledge acquisition, and purchase intention
Glaunsinger, Senem
;
Miesler, Linda
;
Hari, Jürg J.
25-Jan-2022
Sharing Economy : unter welchen Bedingungen Leute mitziehen
Burkhalter, Linda
Mar-2022
System-2-Nudges in der Außer-Haus-Verpflegung : ein Feldexperiment zur Förderung der nachhaltigen Menüwahl
Berger, Verena
;
Burkhalter, Linda
;
Müller, Claudia
2010
The cute look : baby-schema effects in product design
Miesler, Linda
;
Leder, Helmut
2014
The potential of gamification in changing consumer behaviour towards a more sustainable nutrition behaviour
Berger, Verena
;
Miesler, Linda
;
Hari, Jürg J.
2014
The silent surfer : an online tool for web experiments
Seiler, Roger
;
Miesler, Linda
;
Hari, Jürg J.
2016
The silent surfer : experimentally manipulated live web content to study consumer behaviour
Seiler, Roger
;
Miesler, Linda
;
Hari, Jürg J.
2012
Touchpoint management for virtual products : making the intangible tangible by means of physical presences
Mandl, Teresa Valerie
;
Miesler, Linda
2014
User experience of video‑on‑demand applications for smart TVs : a case study
Miesler, Linda
;
Gehring, Bettina
;
Hannich, Frank
;
Wüthrich, Adrian
25-Oct-2018
Verhaltensökonomie und Psychologie für das Marketing : wie Konsumenten Entscheidungen treffen
Miesler, Linda
2018
Willing to share? When it comes to data, who will share what and why?
Rüeger, Brian
;
Gehring, Bettina
;
Ackermann, Kurt Alexander
;
Miesler, Linda
21-Nov-2021
Willingness to share data : contextual determinants of consumers' decisions to share private data with companies
Ackermann, Kurt Alexander
;
Burkhalter, Linda
;
Mildenberger, Thoralf
;
Frey, Martin
;
Bearth, Angela