Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.21256/zhaw-23948
Publication type: | Book part |
Type of review: | Peer review (publication) |
Title: | Modellieren, Visualisieren und die Simulation dynamischer Systeme als Seamless Learning : ein Beitrag zu diesem Prozess aus der Praxis am Beispiel eines Mathematikmoduls |
Authors: | Pickhardt, Carola Fuchs, Hans Ulrich Dumont, Elisabeth Hügel, Katrin Witzig, Andreas |
et. al: | No |
DOI: | 10.1007/978-3-658-34698-0_2 10.21256/zhaw-23948 |
Published in: | Seamless Learning |
Editors of the parent work: | Dilger, Bernadette Erlemann, Jennifer Müller Werder, Claude Rapp, Christian |
Page(s): | 35 |
Pages to: | 63 |
Issue Date: | Jan-2022 |
Publisher / Ed. Institution: | Springer |
Publisher / Ed. Institution: | Wiesbaden |
ISBN: | 978-3-658-34697-3 978-3-658-34698-0 |
Language: | German |
Subjects: | Didaktik; Blended Learning; Simulation; Visualisierung |
Subject (DDC): | 371: Schools and their activities 510: Mathematics |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/23948 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | CC BY 4.0: Attribution 4.0 International |
Departement: | School of Engineering |
Organisational Unit: | Institute of Applied Mathematics and Physics (IAMP) Institute of Computational Physics (ICP) |
Published as part of the ZHAW project: | IBH Lab Seamless Learning |
Appears in collections: | Publikationen School of Engineering |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2022_Pickhardt-etal_Dynamische-Systeme-als-Seamless-Learning.pdf | 758.87 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Show full item record
Pickhardt, C., Fuchs, H. U., Dumont, E., Hügel, K., & Witzig, A. (2022). Modellieren, Visualisieren und die Simulation dynamischer Systeme als Seamless Learning : ein Beitrag zu diesem Prozess aus der Praxis am Beispiel eines Mathematikmoduls. In B. Dilger, J. Erlemann, C. Müller Werder, & C. Rapp (eds.), Seamless Learning (pp. 35–63). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-34698-0_2
Pickhardt, C. et al. (2022) ‘Modellieren, Visualisieren und die Simulation dynamischer Systeme als Seamless Learning : ein Beitrag zu diesem Prozess aus der Praxis am Beispiel eines Mathematikmoduls’, in B. Dilger et al. (eds) Seamless Learning. Wiesbaden: Springer, pp. 35–63. Available at: https://doi.org/10.1007/978-3-658-34698-0_2.
C. Pickhardt, H. U. Fuchs, E. Dumont, K. Hügel, and A. Witzig, “Modellieren, Visualisieren und die Simulation dynamischer Systeme als Seamless Learning : ein Beitrag zu diesem Prozess aus der Praxis am Beispiel eines Mathematikmoduls,” in Seamless Learning, B. Dilger, J. Erlemann, C. Müller Werder, and C. Rapp, Eds. Wiesbaden: Springer, 2022, pp. 35–63. doi: 10.1007/978-3-658-34698-0_2.
PICKHARDT, Carola, Hans Ulrich FUCHS, Elisabeth DUMONT, Katrin HÜGEL und Andreas WITZIG, 2022. Modellieren, Visualisieren und die Simulation dynamischer Systeme als Seamless Learning : ein Beitrag zu diesem Prozess aus der Praxis am Beispiel eines Mathematikmoduls. In: Bernadette DILGER, Jennifer ERLEMANN, Claude MÜLLER WERDER und Christian RAPP (Hrsg.), Seamless Learning. Wiesbaden: Springer. S. 35–63. ISBN 978-3-658-34697-3
Pickhardt, Carola, Hans Ulrich Fuchs, Elisabeth Dumont, Katrin Hügel, and Andreas Witzig. 2022. “Modellieren, Visualisieren und die Simulation dynamischer Systeme als Seamless Learning : ein Beitrag zu diesem Prozess aus der Praxis am Beispiel eines Mathematikmoduls.” In Seamless Learning, edited by Bernadette Dilger, Jennifer Erlemann, Claude Müller Werder, and Christian Rapp, 35–63. Wiesbaden: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-34698-0_2.
Pickhardt, Carola, et al. “Modellieren, Visualisieren und die Simulation dynamischer Systeme als Seamless Learning : ein Beitrag zu diesem Prozess aus der Praxis am Beispiel eines Mathematikmoduls.” Seamless Learning, edited by Bernadette Dilger et al., Springer, 2022, pp. 35–63, https://doi.org/10.1007/978-3-658-34698-0_2.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.