Issue Date | Title | Involved Person(s) |
8-Nov-2021 | English yes, Polish no : heritage languages and language hierarchies in German-English daycare centers in Switzerland | Knoll, Alex; Becker, Anna |
2021 | Partizipation und Wohlbefinden in der frühen Kindheit : eine qualitative Studie mit Kindern im Alter von 0 bis 6 Jahren im Kanton Fribourg : Schlussbericht | Magyar-Haas, Veronika; Knoll, Alexander |
2021 | Establishing multiple languages in early childhood : heritage languages and language hierarchies in German-English daycare centers in Switzerland | Becker, Anna; Knoll, Alex |
2020 | „Ihr geht?“ : zur Adressierung von Eltern und der Fragilität der Teilnahme in der Elternbildung | Knoll, Alex |
2020 | Politiques et usages autour de l’accueil extrafamilial institutionnel des jeunes enfants en Suisse : entre disparités et inégalités | Conus, Xavier; Knoll, Alex |
2020 | Eltern im Fokus pädagogischer Institutionen: Beobachtung, Zugriff und Widerständigkeit : Einführung in den Themenschwerpunkt | Bischoff-Pabst, Stefanie; Knoll, Alex |
2020 | „Wir machen das so.“ : zur sozialen Organisation des Kindergartens. | Maeder, Christoph; Knoll, Alex |
18-Nov-2019 | Establishing multiple languages in early childhood : an ethnography of multilingualism in German-English daycare centers in German-speaking Switzerland | Knoll, Alex; Becker, Anna |
27-Jun-2019 | Familie in der Schule, Schule in der Familie : configurations d‘une relation en évolution | Schuler Braunschweig, Patricia; Kappler, Christa; Conus, Xavier; Knoll, Alex |
24-May-2019 | Arbeit mit Eltern in sozial- und frühpädagogischen Handlungsfeldern : im Spannungsfeld von Beobachtung, Zugriff und Widerständigkeit | Knoll, Alex; Bischoff, Stefanie |
24-May-2019 | Zielgruppendifferenzierte Elternbildung | Knoll, Alex |
2019 | Bilingual Daycare : englisch-deutsch-mehrsprachige Betreuungs- und Bildungsangebote im Frühbereich in der Deutschschweiz : Schlussbericht | Knoll, Alex; Becker, Anna; Willen, Michelle; Frenz, Sarah; Roos, Lea, et al |
2019 | Lost in diglossia? : (un-)doing difference by dealing with language variations in Swiss kindergartens | Knoll, Alex; Jaeger, Ursina |
11-Oct-2018 | Market orientation and/or identity policy? : Processes of change in Swiss education and their effects on images of early childhood and the positioning of children | Knoll, Alex |
28-Jun-2018 | Dialekt oder Hochdeutsch im Kindergarten? : Implikationen und Folgen einer sprach- und bildungspolitischen Debatte | Knoll, Alex |