Skip navigation
Home
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Person
Title
Issue Date
ZHAW Projects
Organisational Unit
Publication Type
Subject (DDC)
Subject
Keywords for Webfeeds
Series
ZHAW Magazines
Language
Deutsch
English
Sign on to:
My workspace
Receive email
updates
Edit Profile
ZHAW digitalcollection
Browsing by Person vonw
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
title
issue date
submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Metadata reports
CSV (short)
RIS
BibTeX
Showing results 16 to 35 of 254
< previous
next >
Issue Date
Title
Involved Person(s)
Oct-2007
Associations between family relationships and symptoms/strengths at kindergarten age : what is the role of children's parental representations?
Stadelmann, Stephanie
;
Perren, Sonja
;
von Wyl, Agnes
;
von Klitzing, Kai
13-Jul-2020
Associations of social and psychological resources with different facets of chronic stress : a study with employed and unemployed adolescents
Wade-Bohleber, Laura Maria
;
Duss, Carmen
;
Crameri, Aureliano
;
von Wyl, Agnes
2017
Attachment anxiety and avoidance as mediators of the association between childhood maltreatment and adult personality dysfunction
Cohen, Lisa J.
;
Ardalan, Firouz
;
Tanis, Thachell
;
Halmi, Winter
;
Galynker, Igor
, et al
2018
Attitudes towards personal genomics and sharing of genetic data among older Swiss adults : a qualitative study
Mählmann, Laura
;
Schee gen. Halfmann, Sebastian
;
von Wyl, Agnes
;
Brand, Angela
15-Nov-2022
Auswirkungen des Medienkonsums auf die Eltern-Kind-Beziehung in der frühen Kindheit
von Wyl, Agnes
2012
Babysprechstunden in der Schweiz – Psychotherapeutische Angebote für Kleinkinder im Alter von 0-3 Jahren und ihre Bezugspersonen
von Wyl, Agnes
;
Katz, Jasmin
17-Oct-2019
BAG Projekt : Möglichkeiten zur Förderung der psychischen Gesundheit bei Kindern und Jugendlichen
Wieber, Frank
;
Zysset, Annina
;
Dratva, Julia
;
von Wyl, Agnes
;
Passalacqua, Silvia
, et al
2008
Basler interdisziplinäre Sprechstunde für Eltern von Säuglingen und Kleinkindern : Konzept und empirische Ergebnisse
von Wyl, Agnes
;
Watson, Michael
;
Glanzmann, René
;
von Klitzing, Kai
Jan-2016
Bedeutung der psychotherapeutischen Schulen heute : Geschichte und Ausblick anhand einer empirischen Untersuchung
Tschuschke, Volker
;
von Wyl, Agnes
;
Koemeda-Lutz, Margit
;
Crameri, Aureliano
;
Schlegel, Mario
, et al
1999
Die Bedeutung qualitativer Forschungsmethoden für die Psychotherapie am Beispiel der Erzählanalyse
von Wyl, Agnes
2013
Behandlung von Regulationsstörungen im Säuglingsalter
von Wyl, Agnes
2022
Beratung und Psychotherapie im Übergang I
Wehrli, Ran Michael
;
Sabatella, Filomena
;
von Wyl, Agnes
28-Sep-2022
Besonders geschützt oder ausgestoßen? Wie Personen im Alter über 65 Jahre die Coronapandemie erlebten
Aversa, Rosangela
;
Fluri, Stefanie
;
von Wyl, Agnes
Sep-2013
Betriebliche Gesundheitsförderung bei Jugendlichen
von Wyl, Agnes
;
Lehmann-Niederhäuser, Karin
Feb-2016
Big five personality traits and the general factor of personality as moderators of stress and coping reactions following an emergency alarm on a swiss university campus
Hengartner, Michael Pascal
;
van der Linden, Dimitri
;
Bohleber, Laura
;
von Wyl, Agnes
27-Jan-2018
Bindungsbeziehungen im Tagesheim
von Wyl, Agnes
Nov-2018
Der Blick zum Säugling : gestört durch Smartphones?
Maute, Monique
;
Pehlke-Milde, Jessica
;
Wade-Bohleber, Laura Maria
;
von Wyl, Agnes
2010
Braucht es Psychologinnen und Psychologen bei der Begleitung Erwachsener am Lebensende?
von Wyl, Agnes
;
Rousselot, Aline
2003
Buchbesprechung: Caroline Eliacheff : Das Kind, das eine Katze sein wollte. Psychoanalytische Arbeit mit Säuglingen und Kleinkindern. München, dtv, 1997, 194 Seiten
von Wyl, Agnes
2005
Buchbesprechung: Peter Fonagy, György Gergely, Elliot L. Jurist u. Mary Target : Affektregulierung, Mentalisierung und die Entwicklung des Selbst. Aus dem Englischen von Elisabeth Vorspohl. Klett-Cotta, Stuttgart, 2004, 572 Seiten
von Wyl, Agnes