Browsing by Organisational Unit Institut für Angewandte Medienwissenschaft (IAM)

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  

Showing results 1093 to 1112 of 1173 < previous   next >
Issue DateTitleInvolved Person(s)
21-Apr-2023What do teachers pay attention to? : Medienwissen und Medienkompetenz im Unterricht aus Sicht von LehrpersonenFehlmann, Fiona; Koch, Carmen; Keel, Guido
2013What is an interactive information graphic? : theoretical considerations and empirical studies.Weber, Wibke
3-Aug-2022"What is Creative Agility?"Borghoff, Birgitta; Frick-Islitzer, Dagmar
22-Apr-2022What makes an image worth a like on Instagram? : a computer vision and visual communication approach to the use of images in corporate and science communication of universitiesLechner, Verena; Weber, Wibke; Grabner, Helmut; Obrist, Dario
2019WhatsApp, Snapchat, Instagram : Hausaufgaben und MedienhandelnRummler, Klaus; Grabensteiner, Caroline; Schneider Stingelin, Colette
2019WhatsApp, Snapchat, Instagram : Hausaufgaben und Medienhandeln von Schülerinnen und Schülern während und zum Zweck von ausserschulischen LernaktivitätenSchneider Stingelin, Colette; Rummler, Klaus; Grabensteiner, Caroline
2019WhatsApp, Snapchat, Instagram : pupils' media use in the context of homework - preliminary outcomesRummler, Klaus; Grabensteiner, Caroline; Schneider Stingelin, Colette
Dec-2020‹WhatsApp, Snapchat, Instagram› : Medienhandeln von Schweizer Sekundarschülerinnen und -Schülern im Rahmen ausserschulischer Lernaktivitäten : ein ProjektberichtRummler, Klaus; Grabensteiner, Caroline; Schneider Stingelin, Colette
2018Which expertise for applied linguistics in a communication society?Delaloye, Laura; Perrin, Daniel; Zampa, Marta; Merminod, Gilles
21-Sep-2022Who’s there? Publics, citizens, consumers or users? : ‘imagined platform audiences’ by Swiss public service mediaFehlmann, Fiona
28-Nov-2017Why entrepreneurial storytelling mattersBorghoff, Birgitta
1-Jan-2021Why writing poems is essential for entrepreneurs and academics with a multiperspective perception : reflections of an inter- and transdisciplinary researcher, lecturer, entrepreneur, coach and poetBorghoff, Birgitta
30-Nov-2018"WHY" : purpose-driven entrepreneurial storytellingBorghoff, Birgitta; Bischof, Nicole
2-May-2019“WHY” – purpose-driven entrepreneurial storytelling : analysing, reflecting and developing language use in studies, everyday, professional and public lifeBorghoff, Birgitta; Bischof, Nicole
2006Ein wichtiger Platz im Orchester : interne Kommunikation im Curriculum der didaktischen Sequenz ImpactRosenberger Staub, Nicole
6-Mar-2010Wie das Vergnügen in die Texte kommt : Perspektiven prozeduraler MedienlinguistikPerrin, Daniel
2003Wie der Spass in die Texte kommt : Strategien des Inszenierens von Vergnügen im journalistischen SchreibprozessPerrin, Daniel
2019Wie Design die Aussage formt : ein Fallbeispiel aus dem ZeitungsdesignWeber, Wibke
Sep-2005Wie entstehen Radiotexte? : Methodenpluralistische Fallstudien in drei NachrichtenredaktionenPerrin, Daniel
2004Wie Erfahrene schreibenPerrin, Daniel