Issue Date | Title | Involved Person(s) |
1-Apr-2022 | Transcending barriers with technology: teaching accessible communication | Massey, Gary; Kappus, Martin |
Apr-2022 | Neural machine translation and language teaching : possible implications for the CEFR | Delorme Benites, Alice; Lehr, Caroline |
Apr-2022 | Diversität und Gender im DaZ-Unterricht für erwachsene Migrant*innen | Hohenstein, Christiane; Konstantinidou, Liana; Opacic, Aleksandra |
1-Apr-2022 | Maschinelle Übersetzung (MT) für den Notfall : Ratgeber zum Einsatz von MT Tools für die Kommunikation mit Flüchtlingen aus der Ukraine | Delorme Benites, Alice |
28-Mar-2022 | Tracking discourses on antibiotic resistance with corpus linguistic methods | Krasselt, Julia |
17-Mar-2022 | Lessons to learn : re-profiling curricular delivery in peri- and post-COVID translator education | Kavanagh, Morgan; Massey, Gary |
Mar-2022 | Teaching wisdom : phronesis, translator education and the learning organization | Massey, Gary |
Mar-2022 | Writing in finance : improving the communicative potential of financial analysts' recommendations | Rocci, Andrea; Perrin, Daniel; Whitehouse, Marlies |
24-Feb-2022 | Do you get the news? : drei Faktoren, die den Nachrichtenkonsum von Schweizer Jugendlichen im Alter von 12 bis 20 Jahren beeinflussen | Klopfenstein Frei, Nadine |
19-Feb-2022 | Multimodal storytelling with data : a framework of narrative constituents in digital data visualizations | Lechner, Verena; Weber, Wibke |
18-Feb-2022 | Results of the COVIDisc project on the production, perception, and reception of COVID-19 discourses | Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia |
18-Feb-2022 | ”Kreative Agilität”: Kunstbasierte Strategien als narrative Praxis in der organisationalen Transformation : Beiträge der Angewandten Diskurslinguistik im Spannungsfeld von Kunst und Kommunalpolitik | Borghoff, Birgitta |
17-Feb-2022 | Korpuszentrierte Diskursanalyse : Diskursmodellierung und quantitative Analyseansätze | Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia |
10-Feb-2022 | Teacher development in translator education : a co-emergent case for phronesis | Massey, Gary |
Feb-2022 | A contrastive perspective on French and Italian wh-in situ questions : a discourse-pragmatic approach | Garassino, Davide |