Issue Date | Title | Involved Person(s) |
28-Nov-2023 | Bridge the gap between research with novel technologies and education for bachelor and masters in aviation in Switzerland | Guillaume, Michel |
20-Jan-2023 | KI als Chance für die angewandten Wissenschaften im Wettbewerb der Hochschulen | Stadelmann, Thilo |
2022 | Guidelines for accessible teaching and research at universities | Darvishy, Alireza; Hedderich, Ingeborg; Oberholzer, Franziska; Sethe, Rolf |
2022 | Are Open Education Resources (OER) accessible to everyone? | Pierrès, Oriane; Darvishy, Alireza |
2022 | On the use of low-code and no-code tools for teaching data science in applied industrial and university settings | Dobler, Martin; Meierhofer, Jürg; Frick, Klaus; Bentele, Marcus |
3-Nov-2021 | Wissens- und Technologietransfer im Bachelorstudiengang Ergotherapie | Fassbind, Adrian; Klamroth-Marganska, Verena |
3-Nov-2021 | Wissens- und Technologietransfer durch Weiterbildung in der additiven Fertigung | Kirchheim, Andreas; Czerner, Stefan |
Oct-2021 | A unified approach on teaching and modelling 1D dynamic Multiphysics systems | Boiger, Gernot Kurt |
Jan-2020 | Eine App zur Gamification der Übungen in MINT-Fächern | Pernstich, Kurt |
2020 | Flipped Classroom in der Hochschullehre einsetzen | Cieliebak, Mark; Keck Frei, Andrea |
2020 | Künftige Ingenieure absolvieren den Forschungszyklus : Prozessanalytik forschend erlernt | Meier, Daniel Matthias |
Jun-2019 | Gamification der Physikübungen mit tguishiny/e-Exercise | Pernstich, Kurt |
May-2019 | Game-based Learning für MINT-Fächer mit e-Exercises | Pernstich, Kurt |
2019 | Teaching agile to non-IT professionals : from agile software development to agile organisations | Meier, Andreas; Kropp, Martin |
2019 | Einsatz von "Virtual Reality" in der Ausbildung von Ingenieurinnen und Ingenieuren | Knaack, Reto; Wickert, Jo; Volz, Dominik; Münchbach, Niklas; Eich, Walter, et al |