Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2022 | Choosing a business or economics study program at university : the role of the economics teacher | Jüttler, Michael; Schumann, Stephan |
2018 | Effekte ökonomischer Kompetenzen auf die Studienfachwahl : Befunde aus einer längsschnittlichen Untersuchung in der Deutschschweiz | Jüttler, Michael; Schumann, Stephan |
2019 | Erfolgreich im Wirtschaftsstudium? : Befunde einer Längsschnittstudie zu den Einflüssen ökonomischer Kompetenzen auf die Abbruchintention im Wirtschaftsstudium | Jüttler, Michael; Schumann, Stephan |
9-Jan-2024 | Evaluation partizipativer Unterrichtspraxis : lernerseitige Partizipationsmöglichkeiten aus der Perspektive von Lernenden und Lehrenden | Jüttler, Michael; Kärner, Tobias |
2018 | Führen gute schulische Wirtschaftskenntnisse zu einem Wirtschaftsstudium? : eine Längsschnittstudie zum Einfluss ökonomischer Kompetenzen von Lernenden auf die Aspiration und Wahl eines wirtschaftswissenschaftlichen Studiums | Jüttler, Michael; Schumann, Stephen |
2022 | Game-based learning as a gateway for promoting financial literacy : how games in economics influence students’ financial interest | Platz, Liane; Jüttler, Michael |
2021 | Game-based learning in economics education at upper secondary level : the impact of game mechanics and reflection on students’ financial literacy | Platz, Liane; Jüttler, Michael; Schumann, Stephan |
2018 | Geschlechtsspezifische Effekte ökonomischer Kompetenzen beim Übergang von der Schule zur Hochschule | Jüttler, Michael; Schumann, Stephan |
2019 | Is economics a man’s business? : exploring the long-term effects of the gender gap in economic competencies at the upper secondary level on students’ choice to study economics at university | Jüttler, Michael; Schumann, Stephan |
2021 | Kommt es bei der Wahl eines Wirtschaftsstudiums auf die Lehrperson in der Schule an? : der Einfluss der von den Lernenden wahrgenommenen Lehrprofessionalität ihrer Wirtschaftslehrpersonen auf die Wahl eines Wirtschaftsstudiums | Jüttler, Michael; Maier, Fabian; Schumann, Stephan |
2015 | Mit guten Wirtschaftskenntnissen zum Wirtschaftsstudium? : zum Zusammenhang zwischen den ökonomischen Kompetenzen und der Studienaspiration von Lernenden am Ende der Sekundarstufe II | Schumann, Stephan; Jüttler, Michael |
16-Aug-2023 | Participation in the classroom as a basis for democracy education? : a conceptual analysis of the concept of student participation | Heid, Helmut; Jüttler, Michael; Kärner, Tobias |
2022 | Participatory teaching-learning arrangements as a basis for democratic education : conditions, design features, and effects of participation at school | Jüttler, M.; Kaerner, T.; Fritsche, Y.; Maue, E.; Schumann, S. |
2022 | Partizipation in Lehr-Lern-Arrangements : ein systematisches Literaturreview | Jüttler, M.; Kaerner, T. |
2020 | Predicting economics student retention in higher education : the effects of students' economic competencies at the end of upper secondary school on their intention to leave their studies in economics | Jüttler, Michael |
Aug-2019 | Predicting students' drop out behavior in economics : when economic competencies matter | Jüttler, Michael |
2022 | The long-term effects of students’ economic competencies on the transition from school to university in the international context | Jüttler, Michael; Schumann, Stephan |
24-Apr-2024 | TreEducation : a visual education platform for teaching treemap layout algorithms | Fuchs, Johannes; Jäckl, Bastian; Jüttler, Michael; Keim, Daniel A.; Sevastjanova, Rita |
2020 | Wer studiert Wirtschaft – erfolgreich? : der Einfluss der am Ende der Schulzeit vorliegenden ökonomischen Kompetenzen auf die Studienaspiration, -fachwahl und den -erfolg | Jüttler, Michael; Schumann, Stephan |
2016 | Work or university? Economic competencies and educational aspirations of trainees with hybrid qualifications in Switzerland | Jüttler, Michael; Jüttler, Andreas; Schumann, Stephan; Eberle, Franz |