Browsing by Person juet

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  

Showing results 1 to 19 of 19
Issue DateTitleInvolved Person(s)
2022Choosing a business or economics study program at university : the role of the economics teacherJüttler, Michael; Schumann, Stephan
2018Effekte ökonomischer Kompetenzen auf die Studienfachwahl : Befunde aus einer längsschnittlichen Untersuchung in der DeutschschweizJüttler, Michael; Schumann, Stephan
2019Erfolgreich im Wirtschaftsstudium? : Befunde einer Längsschnittstudie zu den Einflüssen ökonomischer Kompetenzen auf die Abbruchintention im WirtschaftsstudiumJüttler, Michael; Schumann, Stephan
9-Jan-2024Evaluation partizipativer Unterrichtspraxis : lernerseitige Partizipationsmöglichkeiten aus der Perspektive von Lernenden und LehrendenJüttler, Michael; Kärner, Tobias
2018Führen gute schulische Wirtschaftskenntnisse zu einem Wirtschaftsstudium? : eine Längsschnittstudie zum Einfluss ökonomischer Kompetenzen von Lernenden auf die Aspiration und Wahl eines wirtschaftswissenschaftlichen StudiumsJüttler, Michael; Schumann, Stephen
2022Game-based learning as a gateway for promoting financial literacy : how games in economics influence students’ financial interestPlatz, Liane; Jüttler, Michael
2021Game-based learning in economics education at upper secondary level : the impact of game mechanics and reflection on students’ financial literacyPlatz, Liane; Jüttler, Michael; Schumann, Stephan
2018Geschlechtsspezifische Effekte ökonomischer Kompetenzen beim Übergang von der Schule zur HochschuleJüttler, Michael; Schumann, Stephan
2019Is economics a man’s business? : exploring the long-term effects of the gender gap in economic competencies at the upper secondary level on students’ choice to study economics at universityJüttler, Michael; Schumann, Stephan
2021Kommt es bei der Wahl eines Wirtschaftsstudiums auf die Lehrperson in der Schule an? : der Einfluss der von den Lernenden wahrgenommenen Lehrprofessionalität ihrer Wirtschaftslehrpersonen auf die Wahl eines WirtschaftsstudiumsJüttler, Michael; Maier, Fabian; Schumann, Stephan
2015Mit guten Wirtschaftskenntnissen zum Wirtschaftsstudium? : zum Zusammenhang zwischen den ökonomischen Kompetenzen und der Studienaspiration von Lernenden am Ende der Sekundarstufe IISchumann, Stephan; Jüttler, Michael
16-Aug-2023Participation in the classroom as a basis for democracy education? : a conceptual analysis of the concept of student participationHeid, Helmut; Jüttler, Michael; Kärner, Tobias
2022Participatory teaching-learning arrangements as a basis for democratic education : conditions, design features, and effects of participation at schoolJüttler, M.; Kaerner, T.; Fritsche, Y.; Maue, E.; Schumann, S.
2022Partizipation in Lehr-Lern-Arrangements : ein systematisches LiteraturreviewJüttler, M.; Kaerner, T.
2020Predicting economics student retention in higher education : the effects of students' economic competencies at the end of upper secondary school on their intention to leave their studies in economicsJüttler, Michael
Aug-2019Predicting students' drop out behavior in economics : when economic competencies matterJüttler, Michael
2022The long-term effects of students’ economic competencies on the transition from school to university in the international contextJüttler, Michael; Schumann, Stephan
2020Wer studiert Wirtschaft – erfolgreich? : der Einfluss der am Ende der Schulzeit vorliegenden ökonomischen Kompetenzen auf die Studienaspiration, -fachwahl und den -erfolgJüttler, Michael; Schumann, Stephan
2016Work or university? Economic competencies and educational aspirations of trainees with hybrid qualifications in SwitzerlandJüttler, Michael; Jüttler, Andreas; Schumann, Stephan; Eberle, Franz