Issue Date | Title | Involved Person(s) |
Nov-2023 | Gestaltung von Lerninhalten mit Talking-Head-Lernvideos | Alder, Markus; Camathias, Carin |
1-Oct-2023 | Künstliche Intelligenz im Bachelor Wirtschaftsrecht : wie gelingt die Integration? | Wyss, Daniel; Züllig, Magdalena |
1-Sep-2023 | Promoting social sustainability by embedding diversity in higher education | Frau, Daniela; Beurer-Züllig, Bettina |
16-Aug-2023 | Participation in the classroom as a basis for democracy education? : a conceptual analysis of the concept of student participation | Heid, Helmut; Jüttler, Michael; Kärner, Tobias |
29-Jun-2023 | Implementation von Blended Learning auf Studiengangebene : Erkenntnisse aus dem Projekt FLEX | Müller Werder, Claude |
27-Jan-2023 | Imagining study abroad and at home in the future | Gnehm, Greta; Farley, Michael |
2023 | Mehr als nur auf Englisch : Neukonzipierung einer Lehrveranstaltung | Hecht, Andreas; Hachmeister, Dirk |
2023 | Depreciating the online experience : relative evaluation of social presence in online, hybrid, and offline course environments | Matter, Philipp; Leikert-Boehm, Ninja; Heinrich, Peter |
2023 | Now you (don’t) see me : camera use in online course settings | Leikert-Boehm, Ninja; Matter, Philipp; Heinrich, Peter |
2023 | Learning effectiveness of a flexible learning study programme in a blended learning design : why are some courses more effective than others? | Müller Werder, Claude; Mildenberger, Thoralf; Steingruber, Daniel |
1-Oct-2022 | Die ZHAW erweitert ihr juristisches Ausbildungsangebot mit dem Bachelor Angewandtes Recht | Sieber, Philipp; Züllig, Magdalena |
12-Aug-2022 | Entrepreneurship education : which educational elements influence entrepreneurial intention? | Thomas, Oliver |
23-Jun-2022 | Unterrichtsrückmeldung : ein Methodenkoffer für Dozierende | Helfenstein, Nicole; Butz, Andreas; Javet, Fabienne; Kita, Zuzannna |
13-May-2022 | Michael Blattner: «Unser Ziel ist es, unsichtbar zu werden» | Stricker, Lukas |
15-Feb-2022 | Skills quest : a game-based learning concept that boosts engagement | Reichmuth, Andrea; Javet, Fabienne |