Skip navigation
Home
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Person
Title
Issue Date
ZHAW Projects
Organisational Unit
Publication Type
Subject (DDC)
Subject
Keywords for Webfeeds
Series
ZHAW Magazines
Language
Deutsch
English
Sign on to:
My workspace
Receive email
updates
Edit Profile
ZHAW digitalcollection
Browsing by Subject (DDC) 371: Schulen und schulische Tätigkeiten
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
title
issue date
submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Metadata reports
CSV (short)
RIS
BibTeX
Showing results 245 to 264 of 398
< previous
next >
Issue Date
Title
Involved Person(s)
Jun-2016
Occupation- and client-centred assessment in school-based practice : assessing children’s occupational performance within primary schools
Hasselbusch, Andrea
;
Zillhardt, Cornelie
;
Hoerder, Roswitha
;
Kaelin, Vera
May-2018
Occupational therapy and inclusive school in Switzerland
Ray-Kaeser, Sylvie
;
Agustoni, Stefania
;
Echsel, Angelika
;
Kaelin, Vera
;
Kocher Stalder, Cornelia
, et al
2019
Occupational therapy practice in mainstream schools : results from an online survey in Switzerland
Kaelin, Vera C.
;
Ray-Kaeser, Sylvie
;
Moioli, Stefania
;
Kocher Stalder, Cornelia
;
Santinelli, Lietta
, et al
2016
Optimisation of nutrional situation : a case study at a school for adults in Switzerland
Züger, Gabriela
;
Hofer, Susanne
2017
Organisiert durch den Schulalltag
Weber, Noëmie
;
Jébai, Nada
;
Kaelin, Vera
29-Jun-2016
Die öffentlich-politische Produktion des Verhältnisses von Schule und Eltern aus diskursanalytischer Perspektive
Knoll, Alex
2023
Ökologisches Verhalten von Athlet:innen an Swiss Olympic Partner Schools durch spezifisches Unterrichtsmaterial anstossen : wie muss Unterrichtsmaterial für Athlet:innen von Swiss Olympic Partner Schools auf Stufe Sek1 didaktisch, methodisch und inhaltlich aufbereitet sein, damit dieses optimal in den Unterricht eingebettet werden und gleichzeitig ökologische Verhaltensabsichten anstossen kann?
Müller, Urs
;
Jenny, Annette
;
Landolt, Roman
2022
Participatory teaching-learning arrangements as a basis for democratic education : conditions, design features, and effects of participation at school
Jüttler, M.
;
Kaerner, T.
;
Fritsche, Y.
;
Maue, E.
;
Schumann, S.
15-Jan-2024
Partizipation im Unterricht : Entwicklung eines Fragebogens zur Erfassung von lernerseitigen Partizipationsmöglichkeiten aus der Perspektive von Lernenden und Lehrenden
Kärner, Tobias
;
Juettler, Michael
2022
Partizipation in Lehr-Lern-Arrangements : ein systematisches Literaturreview
Jüttler, M.
;
Kaerner, T.
2023
Partizipatives Design von Virtual Reality (VR) im Bereich geistige Entwicklung : das Projekt "VR for Children with Special Needs"
Bosse, Ingo
;
Haffner, Marius
;
Keller, Thomas
May-2016
Partnerschaftliche Zusammenarbeit in der inklusiven Schule – warum es sich lohnt
Hoerder, Roswitha
;
Hasselbusch, Andrea
;
Kaelin, Vera
;
Zillhardt, Cornelie
Jun-2017
Pädagogische Zuständigkeiten von Fachpersonen an Tagesschulen und die Bedeutung der Kooperation
Chiapparini, Emanuela
;
Kadrie, Selmani
;
Schuler, Patricia
;
Kappler, Christa
17-Jul-2012
Peerkultur-Stunden : Ergebnisse aus zwei Befragungen
Steinebach, Christoph
;
Steinebach, Ursula
2001
Persönlichkeitserziehung und Persönlichkeitsbildung von Jugendlichen : ein Rahmenmodell zur Förderung von Selbst-, Sozial- und Fachkompetenz
k.A.
;
Prandini, Markus
2017
Persönlichkeitsförderung im Schulunterricht : Band III: Selbstwirksamkeit
Steingruber, Daniel
2007
Portfolios in der Lehrerausbildung als Grundlage für eine neue Lernkultur in der Schule
Bräuer, Gerd
1999
Practising distance learning in the field of international relations and security studies
Gysel, Ulrich Emanuel
2012
Praxisnahe Simulation in Lehre und Weiterbildung
Heim, Edgar
2020
Predicting economics student retention in higher education : the effects of students' economic competencies at the end of upper secondary school on their intention to leave their studies in economics
Jüttler, Michael